بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930288944
نویسنده : آویده خدایاری
عنوان پایان نامه : تبیین ارزش ادراک شده مشتریان با تاکید بر خودانگاره و موقعیت فروشگاه در خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و نجم
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) : ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : ارزش ادراک شده امری ضروری برای سازمان ها بوده ودر سال های اخیر تبدیل به کانون توجه استراتژی های بازاریابی شده است. در بازار فوق العاده پویا مشتري ازسازمان انتظاردارد که بیش ترین ارزش ها را با مناسب ترین قیمت عرضه کندو سازمان ها نیز مدام به دنبال روش هاي جدید و ایجاد نوآوری در خلق و ارائه ارزش هستندو حتی از ارزش مشتري به عنوان منبع آتی مزیت رقابتی خویش نام می برند. هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر موقعیت فروشگاه و خود انگاره بر روی ارزش دریافت شده مشتری در فرآیند خرید از فروشگاه های رفاه ونجم در استان گیلان می باشد. از اینرو 386 نفر از مشتریان با روش غیراحتمالی دردسترس انتخاب شده اند. جهت آزمون فرضیه‌ها از تکنیک معادلات ساختاری استفاده شده است. با توجه به نتایج حاصل از آزمون فرضیه‌ها مشخص گردید که موقعیت فروشگاه با ضریب 0.87 و خودانگاره با ضریب 0.11 تاثیر مثبت و معنی‌داری بر ارزش ادراک شده مشتری دارد. لذا می‌توان گفت شدت اثرگذاری موقعیت فروشگاه به مرتب بیش تر از تاثیر متغیر خودانگاره است.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: ارزش ادراک شده، خودانگاره، موقعیت فروشگاه، فروشگاه‌های رفاه و نجم.
تاريخ دفاع : 1395-6-31