بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930468956
نویسنده : مجید بهمن یار
عنوان پایان نامه : تاثیر توانمند سازی سازمانی برتکریم ارباب رجوع با توجه به نقش میانجی رضایت شغلی، تعهد عاطفی و توانمندسازی روانشناختی کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت دولتي- مديريت نيروي انساني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) : ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : تکریم ارباب رجوع از اولویت های یک سازمان است. سازمان ها به علت رویارویی با تغییرات انبوه، با دقت به ارباب رجوع خود توجه کرده و شرایطی را به وجود می آورد که ارباب رجوع حق انتخاب خدمات را داشته باشند. هدف اصلی پژوهش حاضر، پاسخ به این پرسش کلیدی است که آیا توانمند سازی سازمانی می تواند بر تکریم ارباب رجوع با توجه به نقش میانجی رضایت شغلی، تعهد عاطفی و توانمندسازی روانشناختی کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان تاثیر بگذارد؟ این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و از لحاظ نوع روش توصيفي است. از نظر جمع آوری داده ها، تحقیق میدانی محسوب می شود. جامعه آماری در این تحقیق، شامل کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان به تعداد 434 نفر می باشد که بر اساس فرمول جامعه محدود کوکران، 239 نفر از آنها بر اساس روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها در تحقیق حاضر، پرسشنامه می باشد که دارای روایی محتوا بوده و از نظر پایایی براساس ضریب آلفای کرونباخ برای متغیرهای تکریم ارباب رجوع، رضایت شغلی،تعهد عاطفی، توانمندسازی سازمانی و توانمندسازی روانشناختی به ترتیب با مقدار،813/0، 884/0، 815/0، 925/0، 942/0تایید شده است. داده های تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS 20 و LISREL 8.54 تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان داد که میزان تاثیر توانمندسازی سازمانی بر تکریم ارباب رجوع با توجه به نقش میانجی رضایت شغلی 37/0؛ تاثیر توانمندسازی سازمانی بر تکریم ارباب رجوع با توجه به نقش تعهد عاطفی 12/0؛ و تاثیر توانمندسازی سازمانی بر تکریم ارباب رجوع با توجه به نقش میانجی توانمندسازی روانشناختی 19/0 است.
كلمات كليدي : واژگان كليدي: توانمندسازی سازمانی، تعهدعاطفی، رضایت شغلی، توانمندسازی روانشناختی، تکریم ارباب رجوع
تاريخ دفاع : 1395-6-31