بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930385335
نویسنده : حميده شريفي
عنوان پایان نامه : تأثیر تصویر برند در تمایل به خرید آنلاین
(مطالعه موردی: کاربران سایت دیجی کالا)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :یلدا رحمتی غفرانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
اهمیت تصویر برند وتأثیرآن درخرید محصولات شرکتها به صورت آنلاین به طور فزاینده اي در حال گسترش بوده و آگاهی از تأثیر ایجاد شده از تصویر برند و ابعاد آن به سبب تأثیرگذاری بر قیمت در ک شده، اعتماد و ارزش درک شده مشتریان برای شرکتها حائز اهمیت میباشد. تحقیق حاضر از لحاظ روش اجرا، از تحقیقات توصیفی تحلیلی با تأکید بر شاخه همبستگی است و هدف از آن بررسی تأثیر تصویر برند در تمایل به خرید آنلاین در قالب یک مدل علی برای اولین بار انجام میشود. اعتبار محتوایی پرسشنامه پژوهش با استفاده از نظرات اساتید و خبرگان این امر سنجیده شده است . همچنین برای سنجش پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده¬ها، آزمون فرضیه¬ها و در کل برای تعمیم نتایج از نمونه به جامعه آماری از روش مدل¬سازی معادله ساختاری و برای آزمون فرضیات و تحلیل مدل از نرم افزار AMOS استفاده شده است. و در بررسی حجم نمونه بدلیل نامشخص بودن تعداد جامعه مشتریان، ابتدا تعداد 30 عدد پرسشنامه به صورت تصادفی بین کسانی که از سایت دیجی کالا خرید نموده اند درشهرستان رشت توزیع وبعد از جمع آوری، از فرمول کوکران براي تعیین تعداد نمونه مشتریان استفاده شده است و باتوجه به فرمول، حداقل نمونه مورد نیاز در تحقیق حاضر369 نفر است. نتایج تحقیق حاضر تأثیر معناداری تصویر نام تجاری براعتماد و قیمت درک شده را تأیید میکند، که بیشترین سطح معناداری تصویر نام تجاری بر اعتماد میباشد. و تأثیر معنادار بودن تصویر نام تجاری بر ارزش درک شده و تمایل به خرید آنلاین در این پژوهش تأیید نشده است. و همچنین اثر معناداری قیمت درک شده در ایجاد تمایل به خرید آنلاین نیز معنادار نمی باشد.
واژهها ی کلیدی: تصویر نام تجاری، اعتماد، قیمت درک شده، ارزش، تمایل به خرید آنلاین
كلمات كليدي : واژهها ی کلیدی: تصویر نام تجاری، اعتماد، قیمت درک شده، ارزش، تمایل به خرید آنلاین
تاريخ دفاع : 1395-6-31