بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 911060439
نویسنده : سونيا فائق درخشاني
عنوان پایان نامه : بررسی نقش تعصب اسلامی بر رابطه بین ارزش درک شده و رضایت گردشگران در مشهد
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سیدمحمود شبگو منصف, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده اگرچه مسلمانان یکی از بزرگترین بازارهای گردشگری در جهان را تشکیل می دهند، دانش مربوط به دیدگاه اسلام در گردشگری است که هنوز هم در ادبیات مرتبط کمتر ارائه شده است. پژوهش حاضر با هدف به جمع آوری مبانی نظری افکار گردشگری اسلامی در رابطه با پارادایم های گردشگری مدرن است. هدف آن بررسی اثر تعدیل گر اعتقادت اسلامی بر ارزش درک شده مشتریان مسلمان(MCPV) و رضایت مشتریان مسلمان است. این تحقیق یک نمونه 384 نفری از گردشگران مسلمان را مورد مطالعه قرار می دهد و با یک رویکرد تحقیقی اثبات گرا و با استفاده از یک روش کمی، به بررسی یک استراتژی از طریق پرسشنامه و مدل معادلات ساختاری (SEM) می پردازد. چهار بُعد از ارزش درک شده مشتریان مسلمان (ارزش کیفی، ارزش عاطفی، ارزش اجتماعی و ویژگی های ملموس اسلامی) بر رضایت مشتریان مسلمان تأثیر مثبت دارد و دو بعد از ارزش درک شده مشتریان مسلمان (قیمت و ویژگی های غیر ملموس اسلامی) بر رضایت مشتریان مسلمان تأثیر ندارد. یافته های این تحقیق نشان می دهد که اعتقادات مذهبی مشتریان مسلمان رابطه بین ویژگی های ملموس اسلامی و رضایت مشتریان مسلمان را تعدیل می کند ولی اعتقدات مذهبی مشتریام مسلمان رابطه بین ویژگی های غیر ملموس اسلامی و رضایت مشتریان مسلمان را تعدیل نمی کند. یافته ها حاکی از تقویت اهمیت اعتقادات مذهبی در درک رضایت مشتریان مسلمان و رفتار آنان است. واژگان کیدی: ارزش مشتری، اعتقادات اسلامی، رضایت مشتری، مدل معادلات ساختاری(SEM)، صنعت گردشگری
كلمات كليدي : واژگان کیدی: ارزش مشتری، اعتقادات اسلامی، رضایت مشتری، مدل معادلات ساختاری(SEM)، صنعت گردشگری
تاريخ دفاع : 1394-11-28