بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 911074387
نویسنده : علی نوری ناورود
عنوان پایان نامه : شناسایی و ارزیابی عوامل اصلی بازاریابی برند در ایجاد ارزش برند با رویکرد MCDM فازی (مطالعه موردی: صنعت کیک و کلوچه)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما () : ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : یکی از دغدغه های سازمان های امروزی شناسایی عوامل اصلی بازاریابی برای ایجاد ارزش برند و بررسی فعالیت هاي مختلف بازاریابی که باعث تقویت برند می شود از یک طرف و ارائه مدل هایی براي بازاریابی و ایجاد ارزش برند از سوي دیگر براي شرکت ها و صنایع مختلف به امري ضروری تبدیل شده است. در این تحقیق با رویکرد تصمیم گیری چند معیاره (MCDM) فازی به شناسایی و بررسی عوامل مؤثر در بازاریابی برند و ایجاد ارزش برند پرداختیم. بدین منظور ابتدا با مطالعه و بررسی متون علمی ، عوامل شناسایی شده و سپس با اساتید دانشگاهی روایی آن تأیید گردید. در این تحقیق برای کسب نتایج بهتر با استفاده از روش DEMATEL فازی شدت اثر عوامل بر یکدیگر نیز مورد بررسی قرار گرفت و سپس بر اساس آن و با استفاد هاز روش تحلیل شبکه ای فازی (F. ANP) میزان اهمیت هر یک از عوامل مشخص و رتبه بندی شدند. نتایج DEMATEL فازی نشان داد که "استراتژی قیمت" تأثیرگذار ترین عامل و "استراتژی تولید" تأثیرپذیر ترین عامل می باشد. هم چنین، نتایج تحلیل معیارها انجام شده توسط روش F. ANP با کمک نرم افزار EXCEL نشان داد که شاخص "تصویر کیفیت (کیفیت درک شده)" بالاترین اهمیت را دارد.
كلمات كليدي : برند، بازاریابی برند، MCDM، فرآیند تحلیل شبکه ای فازی(F. ANP)، دیمتل فازی(F. DEMATEL)
تاريخ دفاع : 1393-11-29