بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930503908
نویسنده : الناز رضی زاده
عنوان پایان نامه : عوامل موثر بر اعتماد در تجارت الکترونیک مشتری با مشتری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مریم اوشک سرایی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : با ظهور تجارت الکترونیک و تکنولوژی های اینترنتی، سازمان‌ها در حال تغییر تجارت و کسب و کار خود هستند. توسط تجارت الکترونیک، شرکت‌ها می‌توانند در برابر تغییر بازار و نیازمندی های مشتری پاسخگو و منعطف باشند. یک موضوع مهم در تجارت الکترونیک شرکت با مشتری ایجاد اعتماد مشتری می‌باشد. اعتماد به عنوان یکی از مولفه های توانمندساز در تجارت الکترونیکی، از جمله مهمترین مشخصه های موفقیت یک وب سایت در دنیای مجازی و همچنین یک عامل کلیدی در حفظ و گسترش روابط پایدار با مشتریان می‌باشد. در این تحقیق تلاش شده است تا به بررسی عوامل موثر بر اعتماد در تجارت الکترونیک مشتری با مشتری در بین دانشجویان دانشگاه پرداخته شود. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی و از نوع پیمایشی – همبستگی است. ابزار جمع آوری داده‌ها در این تحقیق از طریق پرسشنامه بوده است که بر اساس پرسشنامه یون و اوکنا (2015) طراحی شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است. جهت آزمون فرضیه های تحقیق و بدست آوردن نتایج از مدل رگرسیون و آزمون همبستگی استفاده شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات این پژوهش نشان داد که گرایش طبیعی به اعتماد، درک کیفیت وبسایت، اعتماد بین خریدار و فروشنده و به رسمیت شناختن شخص ثالث رابطه مستقیم با اعتماد در تجارت الکترونیک مشتری با مشتری دارند.همچنین مشخص شد که سن ارتباطی با رابطه متغیرهای تحقیق با اعتماد در تجارت الکترونیک ندارد.
كلمات كليدي : تجارت الکترونیک مشتری با مشتری، گرایش طبیعی به اعتماد، درک کیفیت وبسایت، اعتماد بین خریدار و فروشنده، به رسمیت شناختن شخص ثالث
تاريخ دفاع : 1395-9-15