بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930286749
نویسنده : زهرا محمدزاده اماموردیخان
عنوان پایان نامه : کاربرد بازاریابی اجتماعی در تبیین " تمایل به اهدای داوطلبانه ی عضو " بر اساس تئوری رفتار برنامه ریزی شده
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :حمیدرضا رضایی کلیدبری, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چكيده بازاريابي اجتماعي، آخرين و جديدترين مفهوم در ميان فلسفه¬هاي پنج‌گانه بازاريابي مي¬باشد و اخيراً اين رويکرد در عرصه بهداشتي به صورت جدي¬تري بررسي شده است. وجود يك تلاش جمعي جهت اهدا داوطلبانه ی عضو براي افزايش تعداد افرادي كه تمایل به اهدای داوطلبانه ی عضو دارند، نيازمند يك فعاليت بازاريابي اجتماعي منسجم است كه در اين راستا، شناسايي فاکتورهاي مؤثر در اهداي داوطلبانه ی عضو امري ضروري است. هدف از اين تحقيق، شناسايي ميزان تاثيرگذاري باورهاي سه‌گانه مدل رفتار برنامه‌ريزي شده بر تمايل به اهداي داوطلبانه ی عضو با توجه به رويكرد بازاريابي اجتماعي است .مطالعه انجام شده از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیوه ی گردآوری داده ها توصيفي – پیمایشی و بطور مشخص مبتنی بر مدل معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی است . جهت جمع¬آوري اطلاعات در سال 1394، از پرسشنامه و نمونه¬گيري تصادفی ساده با حجم نمونه 425 نفر، از مردم شهر رشت استفاده گرديد. جهت تجزيه و تحليل داده-ها از نرم‌افزار Smart PLS 2.0 و SPSS 20.0 و مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر استفاده شد. يافته¬ها نشان داد كه سه متغير باور رفتاري، هنجاري و ادراكي مي¬توانند حدود 45% از تغيير در تمايل به اهداي داوطلبانه ی عضو را توضيح دهند. و نيز مشخص گرديد كه باور ادراکي بيشترين نقش را در توضيح تغيير تمايل داوطلبانه به اهداي عضو دارد. با توجه به تأثيرگذاري متغيرهاي مدل رفتار برنامه‌ريزي شده در تمايل افراد به اهداي داوطلبانه ی عضو ، تقويت باورهاي سه‌گانه به ويژه باور ادراکي بين افراد جامعه ، مي¬تواند راه‌كار مناسبي جهت جذب بيشتر داوطلبان به اهداي داوطلبانه ی عضو باشد.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی : بازاريابي اجتماعي ، تئوری رفتار برنامه‌ريزي شده ، اهداي داوطلبانه ی عضو ، تمايل ، باور ادراكي ، باور رفتاري ، باور هنجاري
تاريخ دفاع : 1394-11-28