بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920632760
نویسنده : میثم اقدامی
عنوان پایان نامه : تاثیر قابلیت اعتماد به نام و نشان تجاری بر تعهد مستمر با توجه به تعهد مبتنی بر وفاداری و رضایت مشتریان بانک شهر استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر بدری عباسی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده: تحقیق حاضر، با هدف بررسی تاثیر قابلیت اعتماد به نام و نشان تجاری بر تعهد مستمر با توجه به تعهد مبتنی بر وفاداری و رضایت مشتریان بانک شهر استان گیلان، انجام گردید. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی، از حیث روش جمع آوری داده ها پیمایش از نظر ماهیت، توصیفی- همبستگی و مبتنی بر معادلات ساختاری محسوب می گردد. ابزار اندازه گیری داده ها در این تحقیق پرسشنامه استاندارد است. جامعه آماری پژوهش مشتریان بانک شهر استان گیلان می باشند. با استفاده از فرمول محاسبه حجم نمونه کوکران، تعداد 455 نمونه تعیین گردید. توزیع پرسشنامه در میان اعضای جامعه آماری با استفاده از نمونه گیری در دسترس، توزیع گردید. در این پژوهش به منظور آزمون فرضیات از نرم افزار های SPSS 20 و LISREL 8.54 بهره گرفته شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیات حاکی از آن است که قابلیت اعتماد برند تاثیر مثبت و معناداری بر رضایت مشتریان بانک شهر و تعهد مبتنی بر وفاداری ایشان داشته، اما قابلیت اعتماد برند تاثیر معناداری تعهد مستمر مشتریان بانک شهر ندارد. همچنین رضایت مشتریان بانک شهر تاثیر مثبت و معناداری بر تعهد مبتنی بر وفاداری دارد. نتایج همچنین نشان دادند که تعهد مبتنی بر وفاداری مشتریان بانک شهر تاثیر مثبت و معناداری بر تعهد مستمر ایشان دارد. همچنین با توجه به عدم تایید تاثیر قابلیت اعتماد به برند بر تعهد مستمر مشتریان بانک شهر استان گیلان، می توان گفت که رضایت و تعهد مبتنی بر وفاداری میانجی کاملی بین دو متغیر قابلیت اعتماد به برند و تعهد مستمر مشتریان می باشند.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: تعهد مستمر، تعهد مبتنی بر وفاداری، رضایت مشتری، قابلیت اعتماد برند
تاريخ دفاع : 1394-11-28