بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920631543
نویسنده : صوفیا رزمجوی صوفیانی
عنوان پایان نامه : تاثیر توانایی درک مطلب متون تعدیل شده در مقابل نسخه اصلی بر روی یادگیرندگان ایرانی در سطح پیش متوسطه زبان انگلیسی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مجید پورمحمدی, ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : حامد بابائی شلمانی, ,
چكيده : تحقیق حاضر به بررسی تاثیر توانایی درک مطلب متون تعدیل شده در مقابل نسخه اصلی بر روی یادگیرندگان ایرانی در سطح پیش متوسطه زبان انگلیسی می پردازد. برای انجام این تحقیق 60 زبان آموز ایرانی مونث در سطح، در رده سنی 18 تا 25 سال بصورت روش نمونه گیری آسان انتخاب شدند. بر اساس آزمون تعیین سطح سریع کمبریج (QPT)، زبان آموزانی برای این تحقیق برگزیده شدند که نمره آنها در سطح متوسط بوده است. افراد انتخابی به دو گروه شاهد (متون اصلی) و آزمایشی (متون تعدیل شده) تقسیم شدند. آموزش این افراد در یک مرکز خصوصی زبان در بندر انزلی انجام گردید. بر اساس نمرات کسب شده توسط شرکت کنندگان در آزمون نهایی مشخص گردید نمرات گروه آزمایش به طرز قابل توجهی بالاتر از نمرات گروه کنترل بوده است و از این رو (t = -3.79, df = 48, p = .000, p < 0.05) می توان نتیجه گرفت که متون تعدیل شده تاثیر بسزایی در توانایی درک مطلب زبان آموزان دارد. پیامد اصلی این تحقیق برای مدرسان زبان این است که باید فعالیتهایی را برای زبان آموزان تعیین کنند که تاثیر مثبتی در انگیزش آنها داشته باشد.
كلمات كليدي : تعدیل سازی
تاريخ دفاع : 1394-11-28