بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930327218
نویسنده : صطفي شريف فر
عنوان پایان نامه : تاثیرآموزش راهبرد شنیداری تعاملی بر توانایی مکالمه فراگیرندگان ایرانی زبان انگلیسی سطح متوسط
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , فريدون وحداني,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده هدف از پژوهش پیش رو، بررسی تأثیر آموزش راهبرد شنیداری تعاملی بر توانایی مکالمه فراگیرندگان خارجی زبان انگلیسی می باشد. به این منظور، ۳۲ نفر از زبان اموزان ایرانی سطح متوسط آکادمی زبان انگلیسی سفیر رشت، از میان 70 دانش آموز بر اساس نتایج آزمون تعیین سطح آکسفورد انتخاب شدند. آنها به دو گروه آزمایشی و شاهد تقسیم شدند؛ هر گروه شامل 16 زبان آموز بود که در بیست جلسه از یک ترم جامع زبان انگلیسی حضور داشتند. سپس بعنوان پیش آزمون سنجش توانایی بدوی مکالمه آنان، از هر دو گروه آزمون مکالمه ای گرفته شد. تنها به زبان آموزان گروه آزمایشی در طی این جلسات راهبرد شنیداری تعاملی آموزش داده شد و زبان آموزان در گروه شاهد ، در معرض آموزش این راهبرد قرار نگرفتند.در پایان دوره نیز نسخه دیگری از آزمون سنجش توانایی مکالمه از دو گروه گرفته و آزمون آماری T بر نتایج آن اجرا شد تا تاثیر آموزش راهبرد ها مشخص گردد. نتایج نشان داد، گروه آزمایشی که راهبرد شنیداری تعاملی، آموزش دیده بودند به میزان قابل توجهی نسبت به گروه دیگر که چنین آموزشی ندیدند در آزمون عملکرد بهتری داشتند. نتیجه آزمون مقایسه T زوجی نشان داد که دانش آموزان در گروه آزمایشی بهبود بیشتری نسبت به دانش آموزان در گروه شاهد در پس آزمون دارند. بنابراین مشخص شد که آموزش راهبرد شنیداری تعاملی بر توانایی مکالمه فراگیرندگان خارجی زبان انگلیسی در این تحقیق تاثیر مثبت داشت.
كلمات كليدي : زبان انگليسي
تاريخ دفاع : 1395-6-31