بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930374236
نویسنده : معصومه غزلخوان
عنوان پایان نامه : تاثیر وابستگی به نام تجاری و محصول بر وفاداری به برند با توجه به قابلیت جانشینی محصول (مورد مطالعه : دارندگان خودرو های بنز ، ایسوزو و هیوندا در استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت تحول
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :بیژن شفیعی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده وفاداری مشتری از اهمیت زیادی برای مؤسسات خدماتی و تولیدی برخوردار است و شرکتها تلاش می کنند تا مشتریانی وفادار داشته باشند که عاملی مهم در مؤفّقیت تجاری و افزایش سود دهی و ارزش آفرینی شرکت می باشد. هدف اصلی تحقیق حاضر سنجش تاثیر وابستگی به برند و محصول بر وفاداری دارندگان خودرو است. جامعه آماری تحقیق حاضر، دارندگان خودرو های بنز ، ایسوزو و هیوندا در استان گیلان می باشد. علت انتخاب آن، محدوده و فضای مطلوب برای محقق می‌باشد. و 221 نفر به روش غیراحتمالی دردسترس انتخاب شده‌اند. با توجه به اینکه جامعه ی مورد مطالعه از نوع محدود نیست از فرمول کوکران برای انتخاب نمونه استفاده شده است.محقق به منظور دستيابي به داده هاي مورد نياز جهت آزمون فرضيات، در اين پژوهش از پرسشنامه، به عنوان ابزار اصلي استفاده نموده است. آلفاهاي محاسبه شده برای تمامی متغیرها بالاتر از 0.7 مي باشد بنابراين پرسشنامه تحقيق از پايايي مناسب برخوردار است. فرضیه‌های تحقیق با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفته است. بدین منظور از نرم افزار Lisrel وSPSS استفاده شده است. با توجه به نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها مشخص گردید که علامت تمامی ضرایب با تئوری های اقتصادی سازگار است. هم چنین مشخص گردید که انطباق برند و محصول، هم‌چنین قابلیت اطمینان محصول و برند تاثیر مثبتی به ترنیب بر وابستگی به برند و محصول دارند. از سویی دیگر وابستگی ایجاد شده به برند و محصول تاثیر مثبت و معنی‌داری بر وفاداری به برند دارند. در نهایت مشخص گردید وابستگی به محصول تاثیر مثبتی بر قابلیت جانشینی دارد. لازم به ذکر است که متغیرقابلیت جانشینی به صورت معکوس در پرسشنامه اندازه‌گیری شده است. درحالیکه قابلیت جانشینی تاثیری بر وفاداری برند نداشته است. کلمات کلیدی: وفاداری به برند، قابلیت انطباق برند، قابلیت انطباق محصول، وابستگی به برند، وابستگی به محصول، قابلیت جانشینی
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: وفاداری به برند، قابلیت انطباق برند، قابلیت انطباق محصول، وابستگی به برند، وابستگی به محصول، قابلیت جانشینی
تاريخ دفاع : 1395-6-31