بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 920633462
نویسنده : سمیرا شعشعانی
عنوان پایان نامه : عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان شرکت بیمه پارسیان استان مازندران مورد مطالعه: نمایندگی های بیمه غرب استان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر علی قلی پور سلیمانی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه تشدید رقابت در حوزه های تولیدی و خدماتی در سراسر دنیا نسبت به گذشته افزایش یافته و حفظ مشتریان و افزایش وفاداری آن ها مشکل تر شده است و تأمین خواسته های آن ها می تواند به افزایش وفاداری مشتری کمک کند. هدف از تحقیق حاضر، شناسایی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان شرکت بیمه پارسیان غرب استان مازندران است. در مدل این پژوهش به سه عامل اعتماد مشتری به کارکنان، ارزش مشتری و تصویر شرکت توجه شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف توصیفی- کاربردی و ابزار اندازه گیری برای جمع آوری داده ها پرسشنامه استاندارد می باشد.
جامعه آماری پژوهش، بیمه گذاران شرکت بیمه پارسیان غرب استان مازندران می باشد که با توجه به نامحدود بودن حجم جامعه آماری از روش نمونه گیری غیراحتمالی دردسترس استفاده شد و تعداد نمونه مورد بررسی 384 نفر تعیین گردید.
نتایج تحقیق نشان داد که در سطح اطمینان 95% کلیه عوامل شناسایی شده بر روی شاخص وفاداری مشتریان شرکت بیمه پارسیان غرب استان مازندران مؤثر می باشد.
كلمات كليدي : بازاریابی، وفاداری، تصویر شرکت، اعتماد به کارکنان، ارزش مشتری
تاريخ دفاع : 94-11-27