بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930309623
نویسنده : زهرا ‌پورمهدوی
عنوان پایان نامه : تبیین تمایل به انتخاب برند با تأکید بر ارزش برند ادراک شده توسط مشتریان بیمه ی عمر
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) : ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : انتخاب برند از سوی مشتری و تمایل او به خرید برند مورد نظر همواره یکی از جذاب ترین موضوعات مورد مطالعه در حوزه¬ی رفتار مصرف کننده است. عوامل بسیار زیادی وجود دارد که تمایل به انتخاب برند را تحت تأثیر قرار می¬دهند، اما ابعاد ارزش ویژه¬ی برند و اصالت برند مهمترین عواملی هستند که تمایل به انتخاب برند را تحت تأثیر قرار می¬دهند. از این رو هدف اصلی تحقیق تمایل به انتخاب برند با تأکید بر اصالت ادراک شده¬ی مشتریان بیمه¬ی عمر است. این تحقیق بر اساس هدف از نوع کاربردی و از حیث جمع آوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی است. جامعه ی آماری تحقیق مشتریان بیمه¬ی عمر بیمه های ایران، آسیا، پاسارگاد و پارسیان هستند که تعداد آنها 48697 نفر است. روش نمونه گیری در این تحقیق روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس از نوع سهمیه¬ای و تعداد نمونه 377 نفر از مشتریان هستند. روش گردآوری داده¬ها در این تحقیق میدانی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است.در این تحقیق برای اندازه¬گیری روایی از روایی محتوا و همچنین برای اندازه¬گیری پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که مقادیر آن برای تمامی متغیرهای مدل بالاتر از 7/0 بدست آمده است. تمامی تجزیه و تحلیل داده¬های جمع آوری شده از طریق نرم افزارهای اس پی اس اس و لیزرل انجام شده است. براي بررسي فرضيه¬هاي تحقیق از تحليل عاملي تاييدي و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتیجه¬ی فرضیه های تحقیق حاکی از تأثیر مثبت و معنی دار اصالت برند بر آگاهی از برند مشتریان بیمه¬ی عمر با ضریب تأثیر 97/0، اصالت برند بر تصویر برند مشتریان بیمه¬ی عمر با ضریب تأثیر 84/0، اصالت برند بر کیفیت برند مشتریان بیمه¬ی عمر با ضریب تأثیر 47/0، آگاهی از برند بر وفاداری به برند مشتریان بیمه¬ی عمر با ضریب تأثیر 36/0، تصویر برند بر وفاداری به برند مشتریان بیمه¬ی عمر با ضریب تأثیر 33/0، کیفیت برند بر وفاداری به برند مشتریان بیمه¬ی عمر با ضریب تأثیر 56/0 و در نهایت وفاداری به برند بر تمایل به انتخاب برند مشتریان بیمه¬ی عمر با ضریب تأثیر 95/0 بود.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی : تمایل به انتخاب برند، اصالت برند، ارزش ویژه¬ی برند، بیمه¬ی عمر، شهر رشت.
تاريخ دفاع : 1395-6-31