بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930375620
نویسنده : یعقوب شعاعی گورابی
عنوان پایان نامه : تاثیر بازاریابی رابطه مند بر تمایل به پذیرش خدمات بانکی با توجه به نقش میانجی ارزش ویژه برند
(مورد مطالعه : مشتریان بانک صادرات گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر یلدا رحمتی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : تمایل به پذیرش خدمات یکی از مهمترین مولفه های مدل پذیرش معرفی شده است و این عامل در تحقیقات فراوانی مورد استفاده قرار گرفته است. عوامل بسیار زیادی وجود دارد که بر تمایل به پذیرش خدمات تاثیر دارند، اما ارزش ویژه ی برند به صورت مستقیم و اعتماد، اتحاد، کیفیت ارتباطات، ارزش های مشترک، همدلی و تعهد به مشتری از طریق نقش میانجی ارزش ویژه ی برند بر تمایل به پذیرش خدمات بانکی تاثیر دارند. از این رو هدف اصلی این تحقیق تاثیر بازاریابی رابطه مند بر تمایل به پذیرش خدمات بانکی: نقش میانجی ارزش ویژه برند در مشتریان بانک صادرات استان گیلان است. این تحقیق بر اساس هدف از نوع کاربردی و از حیث جمع آوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی است. جامعه ی آماری کلیه مشتریان شعب بانک صادرات استان گیلان می باشند. روش نمونه گیری نیز در این تحقیق از نوع نمونه گیری تصادفی و غیر احتمالی در دسترس می باشد.روش گردآوری داده ها در این تحقیق میدانی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است.در این تحقیق برای اندازه گیری روایی از روایی محتوا و همچنین برای اندازه گیری پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که مقادیر آن برای تمامی متغیرهای مدل بالاتر از 7/0 بدست آمده است. تمامی تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از طریق نرم افزارهای اس پی اس اس و لیزرل انجام شده است. براي بررسي فرضيه هاي تحقیق از تحليل عاملي تاييدي و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتیجه ی فرضیه های تحقیق حاکی از تاثیر مثبت و معنی دار اعتماد، اتحاد، کیفیت ارتباطات، ارزش های مشترک، همدلی و تعهد مشتریان بر ارزش ویژه ی برند بانک صادرات در نزد مشتریان تاثیر مثبت دارد. همچنین در فرضیه ی انتهایی ارزش ویژه ی برند بر تمایل به پذیرش خدمات بانکی در مشتریان بانک صادرات تاثیر مثبت دارد.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی : تمایل به پذیرش خدمات بانکی، بازاریابی رابطه مند، ارزش ویژه ی برند، بانک صادرات، استان گیلان.
تاريخ دفاع : 1395-6-31