بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930326005
نویسنده : پروانه پایداری
عنوان پایان نامه : تاثیر آموزش لغت قبل از شنیدار بر روی درک شنیداری متون تخصصی رشته ی علمی زبان دوم در میان یادگیرنده های ایرانی سطح متوسط انگلیسی به عنوان زبان خارجه
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :آرش سحرخیز عربانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
این پژوهش برای بررسی تاثیرات آموزش لغت قبل از شنیدار بر روی درک شنیداری متون تخصصی علمی زبان دوم در میان یادگیرندگان سطح متوسط زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه طرح شد. بدین منظور، 27 یادگیرنده ی مونث، در رده ی سنی 14 تا 20 که در آموزشگاه زبان سروش مشغول بودند بر اساس عملکرد آنها در آزمون QPT انتخاب شدند. هدف آزمون QPT همسان سازی شرکت کنندگان بر اساس سطح مهارت آنها بود. شرکت کنندگان به صورت گروه آزمایش و گروه گواه تعیین شدند. گروه آزمایش متشکل از 13 شرکت کننده و گروه مقایسه متشکل از 14 نفر بود. یک امتحان مقدماتی برای تمام شرکت کنندگان اجرا شد. سپس گروه آزمایش روش آموزش لغت قبل از شنیدار را در 8 جلسه دریافت کردند. در حالیکه گروه مقایسه روش عادی کلاس درس (بدون آموزش لغت قبل از شنیدار)را دریافت کردند. در آخر یک آزمون نهایی برای هر دو گروه اجرا شد. سرانجام، مشخص شد گروه آزمایش که آموزش لغت قبل از شنیدار را دریافت کرده بود در برابر گروه مقایسه بهتر و موفق تر عمل کرده بود. بنابراین، نتایج این پژوهش تایید کردند که آموزش لغت قبل از شنیدار می تواند به طور قابل توجهی قابلیت درک شنیداری یادگیرندگان را بهتر سازد.
كلمات كليدي : آموزش
تاريخ دفاع : 1395-6-28