بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930402879
نویسنده : مرجان علم خواه
عنوان پایان نامه : توازن بار براي مديريت ترافيک چندپخشي در شبکه‌هاي نرم افزار محور با استفاده از اصلاح هزينه لينک به صورت بلا¬درنگ
دانشكده : دانشکده تحصیلات تکمیلی و مجتمع فنی
گروه تحصيلي : کامپیوتر
رشته/گرایش تحصيلي : مهندسي كامپيوتر- نرم افزار
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , غلامحسين اکباتاني‌فرد,
استاد مشاور () : ,
چكيده : دستگاه‌هاي شبکه مانند سوئيچ‌ها، روترها و غيره، انعطاف ناپذير هستند و نمي‌توانند به انواع مختلف ترافيک شبکه با توجه به زمينه اجراي قوانين مسيريابي و موانع ديگر رسيدگي کنند. شبکه‌هاي نرم افزار محور و پروتکل‌هاي ارتباطي جديد مانند اوپن فلو مي‌توانند بر اين مشکلات غلبه کنند. با مقدمه‌اي از شبکه‌هاي نرم افزار محور و اوپن فلو به عنوان رويکردهاي جديدي براي مديريت بهتر شبکه و مجازي سازي، در حال حاضر انجام اندازه گيري‌هاي کيفيت سرويس در هر نقطه، در هر زمان، و در هر جا از طريق استفاده از مکانيزم‌هاي خود تنظيمي خود هدايتي که به طور مداوم عملکرد شبکه و واکنش سريع به مشکلات را نظارت و اندازه گيري مي‌کنند امکان پذير شده است. با استفاده از رابطهاي برنامه ريزي براي کنترل اوپن فلو، راهحلهاي اندازه گيري نرم افزار محور, مقياسهاي ترافيک سازگاري را از پارامترهاي جريان از قبيل پهناي باند، اتلاف بسته، و زمان تأخير براي حمايت از نيازهاي متنوع برنامه‌هاي کاربردي شبکه و خدمات نسل بعدي ارائه مي‌کند. علاوه بر اين، اندازه گيري ترافيک در شبکه‌هاي نرم افزار محور اجازه ميدهد تا يک راه غير مستقيم و آماري براي پي بردن به چند ويژگي ارائه شود که در برخي موارد نميتواند در شبکههاي سنتي بزرگ اندازه گيري شود. قبل از بحث در رابطه با اين مقياسهاي نرم افزاري تعريف شده، ما خلاصه‌اي از پروتکل شبکه‌هاي نرم افزار محور و اوپن فلو را ارائه مي‌کنيم. همچنين رويکردي براي اعمال توازن بار ترافيک در ترافيک چندپخشي از طريق اصلاح بلادرنگ هزينه لينک در يک کنترل کننده شبکه‌ نرم افزار محور پيشنهاد شده است. ما يک معماري کنترل کننده شبکه‌ نرم افزار محور را معرفي مي‌کنيم که از نظارت ترافيک، مديريت گروهي و مسيريابي ترافيک چندپخشي پشتيباني مي‌کند. همچنين يک نمونه اوليه پياده‌سازي شده را توصيف مي‌کنيم. از اين نمونه براي روش‌هاي مسيريابي چندپخشي کوتاهترين مسير استفاده مي‌شود که امکان استفاده از حالت بلادرنگ جريان‌هاي ترافيکي را در شبکه فراهم مي‌آورد. اين نمونه اوليه، بوسيله انجام آزمايش در ميني نت مورد بررسي و ارزيابي قرار مي‌گيرد که شبکه‌هاي سطح وسيع را شبيه‌سازي مي‌کند. نتايج ما نشان مي‌دهند که اصلاح بلادرنگ هزينه‌هاي لينک‌ها، بهبود‌هاي چشم‌گيري را از لحاظ آماري در معيار‌هاي توزيع ترافيک به وجود مي‌آورد. اين موضوع نشان مي‌دهد که شبکه‌ نرم افزار محور امکان استفاده از اصلاح بلادرنگ توابع هزينه لينک را بعنوان يک روش مؤثر براي پياده‌سازي توازن بار ترافيک در ترافيک چندپخشي فراهم مي‌آورد.
كلمات كليدي : کليد واژه ها: شبکه‌هاي نسل آينده، شبکه‌هاي نرم افزار محور، مسيريابي، صفحه کنترل
تاريخ دفاع : 1395-11-24