بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 920034213
نویسنده : بابك احمدي سلطان آبادي
عنوان پایان نامه : بررسی نقش ارتباطات یکپارچه بازاریابی و تاثیر آن بر مؤلفههای برند (مطالعه موردی: شرکتهای بیمه البرز در مراکز استانها)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت اجرايي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :منصور صوفی, ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : مهدی همایون فر, ,
چكيده : چکیده
هویت برند اخیراً به طور گسترده توسط محققان بازاریابی مورد بحث قرار گرفته است. یکی از دلایل مهم این امر، نقش استراتژیك و مهم هویت برند در تصمیمات مدیریتی و ایجاد مزیت برای سازمانها و مشتریان آنها میباشد. هویت برند، متشکل از ویژگیهایی است که یک برند را در بازار، از رقبا متمایز میکند. ارتباطات یكپارچه بازاریابی، فعالیتی برای متحد كردن همه ابزارهای ارتباطی بازاریابی، مشاركت و گسترش پیامها برای برقراری ارتباط دوطرفه با مخاطبان هدف از راهی نوین و جدید است. در این پژوهش به بررسی تأثیر ارتباطات یکپارچه بازرایابی بر مؤلفههای هویت برند در بیمه البرز پرداخته شده است.
جامعه آماری پژوهش، متشکل از کلیه مشتریان بیمه البرز در مراکز استانها میباشد که با توجه به حجم بالا، نامحدود فرض میشود. حجم نمونه، با استفاده از فرمول جامعه نامحدود کوکران، 385 تعیین شد. سنجش میدانی متغیرهای پژوهش با استفاده از پرسشنامه انجام شد. روایی پرسشنامه با استفاده از روش اعتبار صوری و پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ (0.78) تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل فرضیه¬ها نیز از آزمونهای همبستگی و رگرسیون در نرم افزار آماری SPSS استفاده شد.
بر اساس مدل پژوهش، یک فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی، با استفاده از آزمونهای آماری مورد بررسی قرار گرفت. در تحلیل آماری انجام شده، هر چهار فرضیهها به اثبات رسیدند که نشانگر تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر هویت برند و مؤلفههای آن بود. در انتها، پیشنهاداتی بر اساس این بررسیها جهت بهبود هویت برند و مؤلفههای آن ارائه شد.
کلمات کلیدی: ارتباطات یکپارچه بازاریابی، هویت برند.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: ارتباطات یکپارچه بازاریابی، هویت برند.
تاريخ دفاع : 1395-11-30