بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920034213
نویسنده : بابك احمدي سلطان آبادي
عنوان پایان نامه : بررسی نقش ارتباطات یکپارچه بازاریابی و تاثیر آن بر مؤلفه‏های برند (مطالعه موردی: شرکت‏های بیمه البرز در مراکز استان‏ها)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت اجرايي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :منصور صوفی, ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : مهدی همایون فر, ,
چكيده : چکیده هویت برند اخیراً به طور گسترده توسط محققان بازاریابی مورد بحث قرار گرفته است. یکی از دلایل مهم این امر، نقش استراتژیك و مهم هویت برند در تصمیمات مدیریتی و ایجاد مزیت برای سازمان‏ها و مشتریان آنها می‏باشد. هویت برند، متشکل از ویژگی‏هایی است که یک برند را در بازار، از رقبا متمایز می‏کند. ارتباطات یكپارچه بازاریابی، فعالیتی برای متحد كردن همه ابزارهای ارتباطی بازاریابی، مشاركت و گسترش پیام‏ها برای برقراری ارتباط دوطرفه با مخاطبان هدف از راهی نوین و جدید است. در این پژوهش به بررسی تأثیر ارتباطات یکپارچه بازرایابی بر مؤلفه‏های هویت برند در بیمه البرز پرداخته شده است. جامعه آماری پژوهش، متشکل از کلیه مشتریان بیمه البرز در مراکز استان‏ها می‏باشد که با توجه به حجم بالا، نامحدود فرض می‏شود. حجم نمونه، با استفاده از فرمول جامعه نامحدود کوکران، 385 تعیین شد. سنجش میدانی متغیرهای پژوهش با استفاده از پرسشنامه‏ انجام شد. روایی پرسشنامه با استفاده از روش اعتبار صوری و پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ (0.78) تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل فرضیه¬ها نیز از آزمون‏‏های همبستگی و رگرسیون در نرم افزار آماری SPSS استفاده شد. بر اساس مدل پژوهش، یک فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی، با استفاده از آزمون‏های آماری مورد بررسی قرار گرفت. در تحلیل آماری انجام شده، هر چهار فرضیه‏ها به اثبات رسیدند که نشانگر تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر هویت برند و مؤلفه‏های آن بود. در انتها، پیشنهاداتی بر اساس این بررسی‏ها جهت بهبود هویت برند و مؤلفه‏های آن ارائه شد. کلمات کلیدی: ارتباطات یکپارچه بازاریابی، هویت برند.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: ارتباطات یکپارچه بازاریابی، هویت برند.
تاريخ دفاع : 1395-11-30