بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930331270
نویسنده : سمانه طالع پور
عنوان پایان نامه : تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی و همخوانی بر قصد و نیت خرید مشتریان بیمه های خصوصی و دولتی شهر رشت (مطالعه ی موردی: مشتریان بیمه ی ایران وآسیا)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر علی داوری,
استاد مشاور () : ,
چكيده : توجه به قصد و نیت خرید و عوامل موثر بر آن همواره یکی از مهمترین مولفه های علم رفتار مصرف کننده قلمداد می شود. این مولفه یکی از جذاب ترین حوزه ها در ارتباط با سازمان های خدماتی مانند بیمه ها به شمار می رود. عوامل مختلفی توسط محققین به عنوان عوامل تاثیرگذار بر قصد و نیت خرید شناسایی شده است، اما لی و لی(2014) از ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی و همخوانی به عنوان عوامل موثر بر قصد و نیت خرید نام برده است. ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی در این تحقیق شامل مسئولیت پذیری اقتصادی، مسئولیت پذیری قانونی، مسئولیت پذیری اخلاقی و مسئولیت پذیری نوع دوستانه است.از این رو هدف اصلی این تحقیق تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی و همخوانی بر قصد و نیت خرید مشتریان بیمه های خصوصی و دولتی شهر رشت است که مشتریان بیمه ی ایران وآسبا در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته اند. لذا پژوهش جاري از نوع پژوهش هاي كاربردي و از نظر دسته بندی پژوهش بر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقيقات توصیفی است. جامعه ی آماری مشتریان بیمه های ایران و آسیا در شهر و تعداد نمونه ی مورد مطالعه 375 نفر از مشتریان بیمه های ایران و آسیا در شهر رشت هستند. روش نمونه گیری در این تحقیق از نوع نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس است. ابزار جمع آوري اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه است. کلیه ی تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای اس پی اس اس و پی ال اس انجام شده است. براي بررسي فرضيه هاي پژوهش از تحليل عاملي تاييدي و مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. نتیجه ی آزمون فرضیه های تحقیق حاکی از تاثیر مثبت و معنی دار مسئولیت پذیری اقتصادی و قانونی بر قصد و نیت خرید داشت. در فرضیه های دیگر نیز نقش میانجی همخوانی برند در رابطه ی بین مسئولیت پذیری اخلاقی و مسئولیت پذیری نوع دوستانه با قصد و نیت خرید به تایید رسیده است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: قصد و نیت خرید، مسئولیت پذیری اجتماعی، همخوانی برند، بیمه، شهر رشت.
تاريخ دفاع : 1395-6-10