بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930589591
نویسنده : حسن اسماعیل زاده
عنوان پایان نامه : تاثیر دانش فناوری اطلاعات مدیران تعاونی¬های صنعتی بر پذیرش تجارت الکترونیک (مطالعه موردی استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :علی قلی پور سلیمانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف اصلي اين تحقيق بررسي تاثير دانش فناوري اطلاعات مديران بر پذيرش تجارت الكترونيك در تعاوني‌هاي صنعتي فعال حوزه استان گيلان می¬باشد. هم‌چنين ميزان تاثير متغيرهايي نظير (سن و اندازه شركت)، نيز به عنوان متغيرهاي تاثير گذار در پذيرش فناوري اطلاعات نيز در اين تحقيق مورد بررسي قرار مي‌گيرند. جامعه آماری در این تحقیق شامل کلیه تعاوني¬هاي صنعتي فعال در استان گیلان در سال 1395، (406N=)، کارگاه بود كه در این تحقیق برای محاسبه حجم نمونه آماری از فرمول کوکران با در نظر گرفتن محدود بودن جامعه استفاده شده است. براساس این فرمول حداقل حجم نمونه برای جامعه آماری فوق برابر (197n=). کارگاه می¬باشد. به دلیل این¬که در اکثر مطالعات اجتماعی تعداد بازگشت پرسشنامه¬¬ها کم¬تر از حد توزیع شده می¬باشد، لذا برای دستیابی به حداقل حجم نمونه مورد نیاز در پژوهش حاضر حجم نمونه 230 پرسشنامه درنظر گرفته¬شد. این تعداد با روش نمونه¬گیری طبقه‌اي نسبتي، انتخاب شد. در این تحقیق به¬منظور "تاثير دانش فناوري اطلاعات مديران بر پذيرش تجارت الكترونيك در تعاوني‌هاي صنعتي استان گيلان" از پرسشنامه¬ استاندارد استفاده گردید. این پرسشنامه شامل 25 سؤال (گویه)، برای تحلیل متعيرهاي دانش فناوري اطلاعات مديران، سهولت استفاده ادراك شده، سودمندي ادراك شده، نگرش نسبت به استفاده از EC ، استفاده واقعي از EC ، تدوين گرديد. جهت تعیین روایی پرسش¬نامه از روایی صوری و محتوایی و هم‌چنین روایی سازه با روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد و پایایی آن نیز بر اساس آلفای کرونباخ براي متغيرهاي عنوان شده بالاي 90 درصد محاسبه گردید، که حاکی از پایایی بالای ابزار اندازه¬گیری می¬باشد. تجزیه و تحلیل داده¬ها با استفاده از نرم¬افزارهای SPSS18 و PLS Graphing در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفت. نتایج تحلیل عاملی مرتبط با مولفه‌های تحقيق، پس از اصلاح مدل¬ها، نشان داد که شاخص¬های برازش مدل¬های پیش¬نهاد شده، ابزاری مناسب جهت میزان تاثير دانش فناوري اطلاعات مديران بر پذيرش تجارت الكترونيك در تعاوني‌هاي صنعتي فعال حوزه استان گيلان می¬باشند.
كلمات كليدي : واژه¬های کلیدی: فناوري اطلاعات، پذيرش تجارت الكترونيك، تعاوني‌هاي صنعتي
تاريخ دفاع : 1395-11-25