بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920083810
نویسنده : معصومه سلیمی نادم
عنوان پایان نامه : رابطه خود مهرگری ، پرخاشگری با پیشرفت تحصیلی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی عمومی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , علیرضا وارسته,
استاد مشاور () : ,
چكيده : یکی از مسائل بسیار مهم که انسان ها در بازه زمانی عمر خود از دیر باز با آن درگیر بوده و به شدت تحت تأثیر آن بوده اند بحث خود مهارگری است و این موضوع در بسیاری از ابعاد زندگی بشر مورد توجه است. بر این اساس هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطه بین خودمهارگری، پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی دانش اموزان بود. بر این اساس با استفاده از حجم نمونه 150 نفری، فرضیات پژوهش با استفاده از پرسشنامه استاندارد خودمهارگری، و پرخاشگری مورد بررسی قرار گرفت، روابط این پژوهش با استفاده از آزمون‌های مرتبطی چون ضریب همبستگی پیرسن و مدل رگرسیون چندگانه مورد بررسی قرار گرفت و یافته‌ها حاکی از آن است که بین پیشرفت تحصیلی و خود مهارگری (ضریب همبستگی: 0.445)، پیشرفت تحصیلی و پرخاشگری (ضریب همبستگی: 0.553-)، خودمهارگری و پرخاشگری (ضریب همبستگی: 0.351-) همبستگی معناداری وجود دارد. همچنین خودمهارگری و پرخاشگری توانسته‌اند 38 درصد از واریانس پیشرفت تحصیلی دانش اموزان را پیش بینی نمایند.
كلمات كليدي : خودمهارگری، پرخاشگری، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان
تاريخ دفاع : 1395-6-28