بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920632554
نویسنده : علی صبوری پیرموسایی
عنوان پایان نامه : تاثیر فرهنگ یادگیری سازمانی و توانمندسازی روانشناختی بر نگرش شغلی کارکنان (جامعه مورد مطالعه : کارکنان شرکت ایساکو)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت اجرايي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر مراد رضائی دیزگاه,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف اصلی پژوهش حاضر این است که به بررسی تاثیر فرهنگ یادگیری سازمانی و توانمندسازی روانشناختی بر نگرش شغلی کارکنان شرکت ایساکو، بپردازد. در مدل مفهومی این پژوهش، تاثیر مستقیم فرهنگ یادگیری سازمانی و توانمندسازی روانشناختی بر رضایت شغلی، تعهد عاطفی و قصد ترک شغل کارکنان بررسی شده است و بطور همزمان تاثیر غیر مستقیم فرهنگ یادگیری سازمانی و توانمندسازی روانشناختی بر تعهد عاطفی و قصد ترک شغل کارکنان (بواسطه اثرگذاری بر رضایت شغلی) مورد مطالعه قرار گرفته است. داده هاي تحقيق با استفاده از پرسشنامه از 258 نفر از کارکنان شرکت ایساکو گرد آوري شد. برای آزمون فرضیه ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضيه ها نشان می دهد که فرهنگ یادگیری سازمانی بر تعهد عاطفی و رضایت شغلی کارکنان تاثیر مثبت و معناداری داشته است در حالیکه هیچ گونه تاثیری بر تمایل به ترک شغل کارکنان نداشته است. همچنین نتایج پژوهش حاکی از آن است که توانمند سازی روانشناختی بر رضایت شغلی و تعهد عاطفی کارکنان بطور مثبت و معناداری موثر است و بر تمایل به ترک شغل تاثیر منفی دارد. نتایج نشانگر آن است که رضایت شغلی دارای تاثیر مثیت بر تعهد عاطفی و دارای تاثیر منفی بر تمایل به ترک شغل می باشد. به عبارت دیگر می توان گفت که رضایت شغلی می تواند در رابطه بین فرهنگ یادگیری سازمانی و توانمندسازی روانشناختی با تعهد عاطفی و قصد ترک شغل کارکنان، نقش واسطه را ایفا کند.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی : فرهنگ یادگیری سازمانی، توانمندسازی روانشناختی، رضایت شغلی، تعهد عاطفی و تمایل به ترک شغل
تاريخ دفاع : 1394-11-18