بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 72842300054
نویسنده : علی اکبر یکتای فروغی
عنوان پایان نامه : نقش بازاريابي تجربي در تعهد به برند با ميانجي گري دلبستگي و اعتماد و وفاداري به برند
(مورد مطالعه: برند LG)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :نرگس دل افروز, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
ارزش ویژه برند و تأثیر آن بر روی رفتار مشتری بحث گسترده ای از حوزه بازاریابی را به خود اختصاص داده است. تحقیقات انجام گرفته در بخشهای مختلف نشان می دهد که ابعاد برند بر رضایت و نگرش مصرف کننده و در نهایت، بر قصد خرید مجدد برند تأثیر میگذارد. امروزه تمايز برندها با روش هـاي سـنتي بـراي شـركت هـا دشـوار شـده اسـت ، ز يـرا برندسازي ديگر فقط سهم شركت در بازار نيسـت ، بلكـه بـه سـهم شـركت در ذهـن و خـاطرة مشتري نيز اطلاق مي شود و اين محور اصلي بازاريابي تجربي است. در اين پژوهش، با استفاده از مدلي تحقيقاتي، تأثير بازاريابي تجربي بر تعهد به برنـد بـا درنظرگـرفتن متغيرهـاي ميـانجي دلبستگي به برند، اعتماد به برند و وفاداري به برند بررسی شده است. ابزار گردآوري اطلاعات، پرسشنامه بود. پاسخ پرسشنامه ها از ميان 416 نفر از مشتریان شرکت LG جمع آوري شد. روايي پرسشنامه از طريق مباني نظري و نظر خبرگـان و پا يـايي آن از طريق آلفاي كرونباخ تأييد شد و سپس با استفاده از نرم افزار SPSS و LISREL به تجزیه و تحلیل داده های پرداختیم. يافته هاي پژوهش نشان دادنـد بازار يـابي تجربـي در دلبسـتگي مشتري به برند، وفاداري مشتري به برند و اعتماد مشتري به برند تأثيرگذار است و موجب تعهد مشتري به برند مي شود.
كلمات كليدي : کلید واژه: بازاریابی تجربی، دلبستگی به برند، اعتماد به برند، وفاداری به برند، ارزش ویژه برند، برند LG.
تاريخ دفاع : 1395-11-30