بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920148500
نویسنده : فاطمه خوشدل
عنوان پایان نامه : مقایسه درک معلمان و فراگیران زبان انگلیسی نسبت به اهداف آموزش زبان
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :داود تقی پور بازرگانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : پژوهش کنونی درصدد یافتن تناقضات و عدم تطابق بین درک زبان آموزان و مدرسین ایرانی زبان انگلیسی (EFL) بوده تا درخصوص آموزش زبان انگلیسی در محیط بیگانه (EFL)پرتوافکنی نماید. قطعا بررسی ناهماهنگی ها بین درک و نگرش زبان آموزان و مدرسین نسبت به اهداف آموزش زبان حائز اهمیت می باشد چراکه این ناهماهنگی ها می توانند بر کارآیی کلاس زبان تاثیر بگذارند. به منظور این هدف، پرسشنامه ای با مقیاس چهارگزینه ای تحت عنوان "اهداف آموزش زبان خارجه" بر گرفته از پرسشنامه توانش ارتباطي بين فرهنگي سرکو و همکاران (2005) تبیین شد. این پرسشنامه پس از ازمون آزمايشي piloting و معتبرسازی از طریق ایمیل و یا شخصا به 100 مدرس زبان انگلیسی ایرانی و 100 زبان آموز زبان انگلیسی ایرانی ارائه گردید. درک مدرسان و زبان آموزان از یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان مقصد بااستفاده از معدل گیری و انحراف معیارمقایسه گردید. به منظور تعیین اینکه آیا تفاوت معنادار آماری بین دریافت های زبان آموزان و مدرسان وجود دارد تست T نمونه های مستقل گرفته شد. نتایج نشان داد که هیچ تفاوت معنادار آماری بین درک مدرسین و زبان آموزان در مقیاس کل وجود ندارد. براساس یافته های این پژوهش،به مدرسین پیشنهاد شد که عدم تطابق ادراکی بین زبان آموزان و خودشان را به حداقل برسانند. همچنین مدرسین و سیاستگزاران باید به زبان آموزان استقلال و اختیار بیشتری در جهت انتخاب اهداف آموزشی صحیح بدهند و منطقی که درپس اهداف به ظاهر نامطلوب آموزشی وجود دارد را برایشان آشکاركنند.
كلمات كليدي : محیط بیگانه
تاريخ دفاع : 1394-6-31