بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930378653
نویسنده : رقيه رسولي
عنوان پایان نامه : تاثیر فعالیت های قبل از خواندن بر توانایی درک متون زبان دوم در فراگیران ایرانی سطح پیش از متوسط زبان انگلیسی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :اختر ظهوری واقعی, ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : مجید پورمحمدی, ,
چكيده : چکیده : پژوهش حاضر به بررسی تاثیر فعالیت های قبل از خواندن بر توانایی درک مطلب در فراگیران ایرانی سطح پیش از متوسط زبان انگلیسی می پردازد. به همین منظور ۴۰ زبان آموز دختر با رده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال در اموزشگاه سروش واقع در رشت از میان جامعه ی آماری بزرگتر از طریق آزمونQPT انتخاب شدند. زبان آموزان به صورت تصادفی در یک کروه آزمایشی و یک گروه شاهد قرار گرفتند. نخست یک پیش آزمون با شاخص اعتبار ۸۶/۰ اجرا شد. سپس گروه آزمایشی متود جدید را که تدریس لغات پیش از خواندن بود طی ۱۰ جلسه دریافت نمودند. در حالی که گروه شاهد آموزش معمول کلاس خود را دریافت کردند. پس از آن؛ هر دو گروه در یک پس آزمون با شاخص اعتبار ۸۸/۰ شرکت کردند. نتایج به دست آده نشان داد که گروه آزمایشی با به کارگیری روش جدید مهارت بیشتری در درک مطلب نسبت به گروه شاهد یه دست آوردند. بنابراین ؛ نتیجه این مطالعه نشان داد که فعالیت های قبل از خواندن متن می تواند در بهبود توانایی خواندن و درک مفاهیم شرکت کنندگان تاثیر زیادی داشته باشد.
كلمات كليدي : بهبود توانایی خواندن و درک مفاهیم شرکت کنندگان تاثیر زیادی داشته باشد
تاريخ دفاع : 1395-6-31