بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 920631661
نویسنده : مرسده پورتوکلی
عنوان پایان نامه : ارزیابی اثر ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) بر عملکرد سازمانی
(مورد مطالعه : کارکنان شرکت سبحان دارو رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت تحول
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما () : ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
مدیریت ارتباط با مشتری بعنوان بهترین استراتژی و تمرین برای بهبود عملکرد و تضمین بقای بلند مدت سازمان میباشد. تاثیر اجرای مدیریت ارتباط با مشتری بر عملکرد سازمانی به اندازه کافی درک نشده و هنوز فقدان مطالعات تجربی در این زمینه احساس میشود. هدف از پژوهش حاضر سنجش رابطه بین ابعاد CRM و عملکرد سازمان در شرکت سبحان دارو رشت می باشد. اين پژوهش از نظر هدف، از نوع كاربردي است. همچنین پژوهش حاضر از نظر نحوه جمع آوری دادهها یک تحقیق توصیفی از نوع همبستگی محسوب می-شود. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه استاندارد می باشد. جامعه آماري اين تحقيق از کارکنان شرکت سبحان دارو رشت تشکیل شده که با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه محدود حجم نمونه 204 تخمین زده شده است که برای اطمینان بیشتر تعداد 250 پرسشنامه توزیع گردید که 211 پرسشنامه برگشت داده شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی از نرم افزار Spss در بخش آمار استنباطی جهت آزمون فرضیات از مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار Amos Graphic استفاده گردیده است. نتایج نشان داد ابعاد CRM بر عملکرد سازمان تاثیر دارد.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی : عملکرد سازمانی، CRM ، عملکرد مالی، مشتری محوری
تاريخ دفاع : 1395-6-20