بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930495727
نویسنده : سميه فرج پور
عنوان پایان نامه : رابطه هوش هیجانی و خلاقیت با عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه ششم
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی عمومی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :میرعبدالحسن عسکری رانکوه, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
هدف پژوهش حاضر رابطه هوش هیجانی و خلاقیت با عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه ششم بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه ی دانش آموزان دختر پایه ششم شهر فومن بودند که در سال تحصیلی 96-95 مشغول به تحصیل بودند. به منظور انجام پژوهش حاضر تعداد 175 دانش آموز به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و پرسشنامههاي هوش هیجانی شات و خلاقیت عابدی در اختیار آنها قرار گرفت. پس از جمع آوری اطلاعات، دادهها بوسیله نرم افزار SPSS و آزمون همبستگی و رگرسیون گام به گام مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که هوش هیجانی و خلاقیت با عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه ششم رابطه معنی داری وجود دارد. نتایج نشان داد هوش هیجانی با مقدار (01/0>P) ، 349/0=B ) ، سيالي (01/0>P) ، 244/0 =B ) و انعطاف با مقدار (01/0>P) ، 286/0=B ) به طور مستقیم توانسته اند عملکرد تحصیلی دانش آموزان را پیش بینی کنند(01/0>P) . لذا بر اساس نتایج پژوهش حاضر ميتوان نتیجه گیری نمود که در بحث آموزش و تعلیم و تربیت و افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان بایستی به نقش هوش، خلاقیت و عملکرد تحصیلی توجه ویژه داشت.
واژههاي کلیدی: هوش هیجانی ، خلاقیت، عملکرد تحصیلی
كلمات كليدي : واژههاي کلیدی: هوش هیجانی ، خلاقیت، عملکرد تحصیلی
تاريخ دفاع : 1395-10-15