بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 920144253
نویسنده : سيد هاشم حسيني آغوزبني
عنوان پایان نامه : بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی برنج در استان گیلان
دانشكده : دانشکده علوم کشاورزی
گروه تحصيلي : کشاورزی
رشته/گرایش تحصيلي : مهندسي كشاورزي ـ مديريت كشاورزي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دكتر جعفر عزيزي,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
هدف اصلی از پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی برنج در استان گیلان، می¬باشد. روش این تحقیق از نوع توصیفی، پیمایشی و همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه توليد كنندگان محصول برنج استان گیلان می¬باشد. بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده و فرمول تعیین حجم نمونه کوکران، تعداد 319 نفر به عنوان نمونه پژوهش حاضر انتخاب شدند. جهت گردآوري اطلاعات در زمينه مباني نظري و ادبيات تحقيق موضوع، از منابع کتابخانهاي، مقالات، کتاب¬هاي مورد نياز و نيز از شبکه جهاني اطلاعات (اینترنت) استفاده شده است. در اين تحقيق ابتدا با استفاده از آزمون كولموگرف اسميرنوف (KS) به بررسي نرمال بودن توزيع جامعه پرداخته شد وبا توجه به مقدار نمره آزمون KS که نشان دهنده نرمال نبودن توزیع متعیر درحجم نمونه مورد بررسی است از آزمون هاي ناپارامتريك (آزمون ضریب همبستگی پیرسون) جهت تجزیه وتحلیل داده¬ها استفاده شده است. لازم به ذکر است که کلیه مراحل فوق با استفاده از نرم افزار آماری SPSS انجام شده است. نتایج یافته¬های تحقیق نشان داد که از بین عوامل مورد بررسی عوامل آموزشی؛ عوامل اقتصادی و عوامل زراعی بر بازاریابی محصول برنج در استان گیلان تاثیرگذار است ولی عوامل اجتماعی در بازاریابی محصول برنج استان گیلان تاثیر قابل توجهی ندارد.
كلمات كليدي : بازاریابی، حاشیه بازاریابی، عوامل اقتصادی، عوامل اجتماعی، عوامل زراعی، عوامل آموزشی، محصول برنج
تاريخ دفاع : 94-06-23