بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930312706
نویسنده : الهام سرخوش
عنوان پایان نامه : بررسی تأثیر ابزارهای تجارت سبز بر روی رفتار خرید مصرف کنندگان(مطالعه موردی: محصولات پارس خزر)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , سهیلا بورقانی فراهانی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : در طول دهه های گذشته نگرانی در مورد محیط نه تنها یک موضوع عمومی مهم، بلکه به یک موضوع بحرانی در تحقیقات دانشگاهی تبدیل شده است و با توجه به نگرانی به وجود آمده، بازار محصولات اکولوژیک در سطح جهانی در حال رشد است. بدین منظور فعالیت های تجارت سبز در بسیاری از بخش های جهان در حال افزایش است و محصولاتی را به مصرف کنندگان سبز ارائه می دهند، مصرف کنندگانی که تصمیمات خرید خود را تا حدودی بر مبنای معیارهای شخصی محیطی اتخاذ می کنند. این فعالیت ها اثر مهمی بر افزایش دانش مصرف کننده و تغییر نظر مصرف کنندگان به خرید محصولات سبز دارند. فعالیت های تجارت سبز مانند: برچسب اکولوژیک، نام تجاری اکولوژیک و تبلیغات محیطی، ادراک و آگاهی بهتری در مورد ویژگی ها و خصایص محصولات سبز ایجاد می کنند و باعث تغییر در رفتار مصرف کنندگان خواهند شد. این پایان‌نامه ضمن بیان فرآیند های سبز شدن سعی در توضیح تأثیر ابزارهای بازاریابی بر رفتار خرید مصرف کنندگان دارد. از آنجائی که این تحقیق به بررسی تأثیر ابزارهای تجارت سبز بر روی رفتار خرید مصرف کنندگان (مورد مطالعه : محصولات پارس خزر) می‌پردازد، لذا در زمره تحقیقات توصيفي و از نوع همبستگی به شمار می‌آید. در این راستا از 384 مشتری این شرکت از طریق پرسشنامه سوالاتی را پرسیده و آن‌ها را با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون مورد سنجش و بررسی قرار دادیم که نتایج تحقیق بیانگر آن بود که بين ابزارهاي بازاريابي سبز(برچسب سبز، برند سبز و تبلیغات زيست محيطي) و رفتار خريد مصرف كننده رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: بازاریابی سبز، محصولات اکولوژیک، برچسب اکولوژیک، نام تجاری اکولوژیک، تبلیغات محیطی، رفتار خرید مصرف کننده.
تاريخ دفاع : 1395-6-17