بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930401436
نویسنده : سيد نقي ابراهيمي
عنوان پایان نامه : تاثیر خود پنداری واقعی و اجتماعی بر پذیرش برند و تبلیغات شفاهی آن (مورد مطالعه: مشتریان محصولات برقی شرکت پارس خزر شهرستان رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سیدمحمود شبگو منصف, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده در هر سازمانی چه تولیدی و چه خدماتی مهمترین عامل جهت حفظ و بقای سازمان مشتریان آن هستند. به نحوی که چنانچه سازمان در جلب رضایت و به خصوص وفاداری آنان موفق شود زمینه رشد و بقای طولانی مدت خود را مهیا نموده است. مشتریان رضایتمند برای مدت طولاتی تری در زمره مشتریان سازمان باقی مانده و با بیان کلام مثبت درباره سازمان با سایرین و مشتریان بالقوه موجب افزایش علاقمندی آنان بر استفاده از محصول یا خدمات سازمان و جذب مشتریان جدید برای سازمان خواهند شد و وفاداری مشتریان باعث ارتقای میزان سودآوری و افزایش سهم در بازار رقابتی شد. از این حیث پژوهش حاضر با هدف و عنوان بررسی تبیین پذیرش برند و تبلیغات شفاهی برند با تاکید بر خودپنداری واقعی، اجتماعی و عشق به برند با بهره‌گیری از مدل ارایه شده توسط الاین والاس و همکارانش در بین مشتریان محصولات برقی شرکت پارس خزر به تعداد 384 مشتری به عنوان نمونه انتخاب شدند و روش نمونه‌گيري در اين پژوهش از نوع غیر احتمالی در دسترس مي‌باشد. به منظور جمع آوری داده‌ها، از روش میدانی و از ابزار پرسشنامه با طیف پنج گزینه‎ای لیکرت استفاده شده است. در اين تحقيق برای تجزیه و تحلیل داده‌های بدست آمده از روش‌های آمار توصیفی و نیز از روش‌های آمار استنباطی استفاده شده است. در واقع در ابتدا با استفاده از نرم افزار SPSS، هر متغیر در قالب جداول و شاخص‌های آماری توصیف شده و سپس جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها، آزمون فرضیه‌ها و در کل برای تعمیم نتایج از نمونه به جامعه آماری از روش مدل سازی معادلات ساختاری به وسیله نرم افزار لیزرل استفاده شده است. باتوجه به نتایج به دست آمده، تعداد 6 فرضیه تایید شده که در بین آنها، ارتباط بین عشق به برند و پذیرش برند با برآورد استاندارد 91/0 و ارتباط بین خودپنداری واقعی بر انجام تبلیغات شفاهی با برآورد استاندارد 79/0 دارای بیشترین شدت ارتباط بوده و کمیت t آنها به ترتیب 09/14 و 49/3 می باشند. سوال اصلی تحقیق عبارت است از اینکه آیا خود پنداری واقعی و اجتماعی بر پذیرش برند و تبلیغات شفاهی آن تاثیر گذار است؟ پژوهش حاضر از نگاه هدف، كاربردي است. از نظر چگونگي گردآوري داده‌ها، پژوهشي توصيفي- پيمايشي است. همچنين از جنبه زماني، مقطعي و از نگاه نوع داده‌ها، پژوهشي كمي است. کلید واژه: خودپنداری ، عشق به برند، پذیرش برند، تبلیغات شفاهی برند.
كلمات كليدي : کلید واژه: خودپنداری ، عشق به برند، پذیرش برند، تبلیغات شفاهی برند.
تاريخ دفاع : 1395-11-4