بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920151085
نویسنده : سامان حبیب الله نژاد
عنوان پایان نامه : عنوان تحقيق : تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر ارزش ویژه برند (مورد مطالعه : مصرف کنندگان شرکت مواد غذایی سحر در شهر رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , مرضیه زنده دل,
استاد مشاور () : ,
چكيده : در بازارهای به شدت رقابتی، برند هنوز به عنوان ابزار بازاریابی استراتژیک که ارزشی افزوده برای محصولات یا خدمات شرکت فراهم می آورد مورد استفاده قرار می گیرد، به این دلیل است که نام های تجاری به عنوان عاملی اساساً مؤثر بر رفتار مصرف کننده پذیرفته شده اند. هدف از تحقیق حاضر سنجش رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت بر ارزش ویژه برند در میان مصرف کنندگان شرکت مواد غذایی سحر می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ ماهیت یا هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها، توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماري اين تحقيق از مصرف کنندگان مواد غذایی شرکت سحر در شهر رشت تشکیل شده است که تعداد آن ها نامحدود است. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده و 384 نفر به عنوان حداقل حجم نمونه می باشد اما برای اطمینان بیشتر تعداد 420 پرسشنامه توزیع که 403 پرسشنامه مورد قبول برای تجزیه و تحلیل استفاده شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه می باشد و روش نمونه گیری نیز تصادفی ساده می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها با توجه به ناپارامتریک بودن داده ها از نرم افزار SmartPLS3 استفاده شده است. نتایج نشان داد هر دو بعد مسئولیت اجتماعی شامل بعد قانونی و اخلاقی بر ارزش ویژه برند تاثیر مثبت دارد. یافته های تحقیق نشان داد که تاثیر مسئولیت اخلاقی بر آگاهی از برند به میزان ضریب مسیر 0.89 دارای بالاترین تاثیر می باشد.
كلمات كليدي : مسئولیت اجتماعی شرکت، ارزش ویژه برند، آگاهی از برند، مصرف کنندگان مواد غذایی
تاريخ دفاع : 1395-11-24