بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 911033264
نویسنده : احمدرضا طاهری لسکوکلایه
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر ویژگیهای محصول و کیفیت رابطه بر ادراکات مشتری و قصد پذیرش محصولات جدید (مطالعه موردی: صنعت محصولات الکترونیک)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , آقای پیمان علیدوست ذوقی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف این مطالعه بررسی تاثیر ویژگیهای محصول و کیفیت رابطه بر ادراکات مشتری و قصد پذیرش محصولات جدید می باشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و به لحاظ هدف کاربردی است. ازنظر جمع آوری داده ها نیز میدانی تلقی می شود. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه می باشد که شامل 28 سوال براي سنجش کل متغیرهاي تحقیق است. براي سنجش متغیرها نیز از طیف 5 تایی لیکرت استفاده می¬شود. روایی پرسشنامه توسط نظر اساتید و کارشناسان و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد. جامعه آماری تحقیق حاضر مشتریان محصولات الکترونیک در شهر رشت می¬باشند. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 422 نفر به عنوان نمونه نهایی تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور آزمون فرضیات از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که ویژگیهای نوآوری محصول بر ارزش ادارک شده و مخاطره ادراک شده تاثیر معناداری دارد. همچنین کیفیت رابطه نیز تاثیر معناداری بر ارزش ادراک شده و مخاطره ادراک شده داشته است. از سوی دیگر ارزش ادارک شده و مخاطره ادراک شده نیز تاثیر معناداری بر قصد خرید محصولات داشته است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: ویژگیهای نوآوری، کیفیت رابطه، ارزش ادراک شده، مخاطره ادراک شده
تاريخ دفاع : 1395-6-31