بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930483061
نویسنده : روح اله كاظمي
عنوان پایان نامه : بررسی رابطه میان مدیریت کیفیت جامع و عملکرد مالی بانک شعبات استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت مالي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مجتبی افشاریان, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده: هدف پژوهش تعیین رابطه میان مدیریت کیفیت جامع و مولفه های آن با عملکرد مالی بانک ملی استان گیلان می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش توصيفي-همبستگی می باشد. جامعه آماري پژوهش را کلیه مدیران و معاونین شعب بانک ملی استان گیلان در سال 1395 تشکیل داده اند و تعداد آن ها 244 نفر بوده و با توجه به جدول مورگان، تعداد نمونه 166 نفر در نظر گرفته شد و روش نمونه گيري نیز به صورت نمونه گيري تصادفي ساده است. در جمع آوري داده هاي پژوهش نیز از دو روش کتابخانه اي و ميداني و پرسشنامه استفاده گردید. پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع احمدپور کاسگری و سودبخش (1394) و پرسشنامه عملکرد مالی عزیزی (1390) برای جمع آوری داده ها مورد استفاده قرار گرفت. در تجزیه و تحلیل داده ها نیز از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف و ضریب همبستگی و نرم افزار SPSS 18 استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان می دهد مدیریت کیفیت جامع و مولفه های آن (رهبری، بهبود مستمر، مشارکت داخلی و خارجی، تمرکز بر مشتری، مدیریت فرآیند، دستاورد کارمندان و یادگیری) و عملکرد مالی بانک ملی استان گیلان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. واژه های کلیدی: مدیریت کیفیت جامع، عملکرد مالی، بانک ملی، استان گیلان.
كلمات كليدي : واژه های کلیدی: مدیریت کیفیت جامع، عملکرد مالی، بانک ملی، استان گیلان.
تاريخ دفاع : 1395-11-30