بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930422666
نویسنده : عبدالرضا وجدانی روشن
عنوان پایان نامه : تاثیر ارزش درک شده برند بر وفاداری به برند با واسطه گری متغیرهای اعتماد به برند واثر برند وتعدیل گری متغیرهای آگاهی ازمد ودانش مصرف کننده(مورد مطالعه:نمایندگی ها وفروشگاه های عرضه پوشاک سطح استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) : ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه بحث وفاداری به برند به یکی از مباحث مهم در زمینه تجارت وتولید تبدیل شده است وتمامی صاحبان صنایع وکارخانجات به به دنبال ایجاد وفاداری به برند می باشند.دراین میان شناخت عوامل موثر بر وفاداری و میزان ودرجه تاثیر گذاری شان ،برای اولویت بندی در ارزش گذاری آنها و سرمایه گذاری بر روی این عوامل می باشد.در صنعت پوشاک والبسه نیز این امر یک اصل است که بتوانیم وفاداری در مصرف کننده به برند مورد نظرمان به وجود آوریم.البته این امر زمانی سخت می شود که بدانیم موضوعاتی جدید چون پایداری که طیف متنوعی از فعالیت ها از بازاریابی سبز تا مسئولیت اجتماعی شرکت ها را دربر می گیرد در بحث تولید و ایجاد وفاداری موثر می باشند وشرکت ها راباچالش های جدی روبه برو می سازند.بنابراین دراین تحقیق به بررسی تاثیر ارزش درک شده برند بر وفاداری به برند با واسطه گری متغیرهای اعتماد به برند واثر برند و نقش تعدیل گری متغیرهای دانش پایداری و آگاهی ازمد می پردازیم.
این تحقیق از حیث هدف کاربردی و ازنظر روش یک تحقیق توصیفی -میدانی است.این تحقیق شامل 14 فرضیه می باشد.هدف از انجام این تحقیق پی بردن به این نکته می باشد که آیا ارزش درک شده برند به همراه اعتماد به برند واثر برند تاثیری بر روی وفاداری به برند خواهد داشت یا خیر؟ برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران برای جوامع نامحدود استفاده شده است وحجم نمونه 384 نفر برآورد گردید که برای نمونه گیری تعداد 450 پرسشنامه در میان مصرف کنندگان وخریداران البسه و پوشاک توزیع گردید ودرنهایت کار تحلیل آماری بر روی تعداد 384 پرسشنامه دریافت شده انجام شد.پرسشنامه این پژوهش هم توسط Park و Kim (2015)تهیه شده است .برای پایایی پرسشنامه هم به بررسی اعتبار هریک از سازه ها پرداختیم.اعتبار مرکب که به پایایی ترکیبی نیز مشهوراست نسبت به روش آلفای کرونباخ معیارمدرن تری جهت تعیین پایایی محسوب می شود.این اعتبارازطریق ضریب دیلون-گلدشتاین به دست می آید ومقادیر بیشتر از 7/0برای این ملاک قابل قبول می باشد،که برای تمامی متغیرها بیشتر از 7/0 به دست آمد.این مقادیر نشان می دهند که پرسشنامه تحقیق از اعتبار خوبی برخوردار است.تجزیه وتحلیل اطلاعات دراین مطالعه با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی (PLS) انجام گردیده است. ازنتایج تحقیق مشخص گردید که متغیرهای ارزش درک شده برند واعتماد به برند و اثر برند به طور معناداری بر متغیر وفاداری به برند تاثیر می گذارند،ودر انتها در فصل پنجم پیشنهاداتی متناسب با یافته های تحقیق ارائه گردید.
واژگان کلیدی:وفاداری به برند،ارزش برند،اعتماد به برند،اثربرند،آگاهی ازمد،دانش پایداری
كلمات كليدي : وفاداری به برند
ارزش برند
اعتماد به برند
اثربرند
دانش پایداری
آگاهی ازمد
تاريخ دفاع : 1395-11-30