بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930442842
نویسنده : محمد دلدار
عنوان پایان نامه : تاثیر کیفیت رابطه بر وفاداری مشتری از طریق تعهد رابطه ای (مورد مطالعه: مشترکان شرکت اینترنت پرسرعت شاتل در استان گیلان(
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت تحول
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مهدی فدائی اشکیکی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده وفاداری مشتری باعث درآمد حاصل از فروش، سهیم بودن در خرید و فروش، سود دهی به شرکت‌ها می شود و در رشد و توسعه آن‌ها و یا حداقل باقی ماندن در داد و ستد کمک می کند. به علاوه اینکه، وفاداری مشتری پیش نیازی برای رقابت و سود دهی شرکت است. به همین دلیل، هر شرکتی تمایل دارد برندهای از وفاداری بالایی برخوردار باشد. تحقیق حاضر به بررسی تأثیر تعهد رابطه ای بر وفاداری کاربران اینترنت پرسرعت شرکت شاتل با توجه به مدل ارائه شده می پردازد. این تحقیق براساس نوع هدف کاربردی است. روش گردآوری داده‌ها میدانی بوده است. به منظور گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر کاربران اینترنت پرسرعت شرکت شاتل در گیلان می باشد.371 کاربر به عنوان نمونه‌ی تحقیق از طریق فرمول کوکران برای جامعه نامحدود بدست آمد. روش نمونه برداری در تحقیق حاضر، نمونه برداری غیراحتمالی در دسترس بوده است. برای بررسی پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ بهره برداری شد که برای همه‌ی متغیرها بالاتر از 7/0 بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از معادلات ساختاری از نرم افزارهای SPSS و PLS استفاده شد. تمامی فرضیه‌های تحقیق حاضر مورد تأیید قرار گرفتند به جز سه فرضیه ی تعهد اجباری تاثیر منفی بر حفظ، تعهد اجباری تاثیر منفی بر نیات توصیه، هزینه تغییر تاثیر مثبت بر تعهد اجباری. نتایج حاکی از آن است بیش ترین شدت تأثیر تعهد عاطفی بر حفظ و نیات به اشتراک گذاری بوده است. و کم ترین شدت تأثیر مربوط به تعهد اجباری بر حفظ رابطه بوده است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: تعهد رابطه ای، جذابیت جایگزین، شهرت، کیفیت رابطه، هزینه تغییر، وفاداری
تاريخ دفاع : 1395-11-24