بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930403371
نویسنده : حسام رهبری
عنوان پایان نامه : تبیین رشد کسب و کار بنگاه های تولیدی فعال در شهرک های صنعتی رشت و انزلی با تاکید بر تمایل به کارآفرینی
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر نعمت فلیحی پیربستی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : را مورد بررسی قرار داده اند. برای کسب مزیت های حاصل از نرخ مناسب رشد کسب و کار، مدیران سازمان همواره در جستجوی اتخاذ تدابیری هستند، یکی از مهمترین تدابیر ارزیابی رشد کسب و کار در سال های مختلف است. پژوهشگران مختلف همواره توجه ویژه ای به رشد کسب و کار بنگاه های تولیدی فعال در شهرک های صنعتی داشته اند، زیرا معتقدند رشد مناسب کسب و کار واحدهای فعال در شهرک های صنعتی به صورت مستقیم بر اقتصاد کشور و اقتصاد منطقه تاثیرگذار است. در این راستا هدف اصلی تحقیق تبیین رشد کسب و کار بنگاه های تولیدی فعال در شهرک های صنعتی رشت و انزلی با تاکید بر تمایل به کارآفرینی است. پژوهش جاري از نوع پژوهش هاي كاربردي و از نظر دسته بندی پژوهش بر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقيقات توصیفی و از نظر روش از نوع تحقیقات همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شرکت های تولیدی در شهرک های صنعتی رشت و انزلی است. تعداد نمونه مورد مطالعه در این تحقیق 146 شرکت و روش نمونه گیری از نوع نمونه گیری تصادفی ساده است. با توجه به این که جامعه ی مورد مطالعه از نوع محدود است از فرمول کوکران برای انتخاب نمونه استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از توزیع پرسشنامه از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است و به طور کلی کلیه تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای SPSS و PLS انجام شده است. نتیجه فرضیه های تحقیق حاکی از تاثیر مثبت و معنی دار تمایل به کارآفرینی بر برندگرایی، منابع برند، عملکرد برند و عملکرد بازار بود. از طرف دیگر تاثیر مثبت و معنی دار برند گرایی بر منابع برند، عملکرد برند و عملکرد بازار، همچنین تاثیر مثبت و معنی دار منابع برند بر عملکرد برند و عملکرد بازار و تاثیر مثبت و معنادار عملکرد برند بر عملکرد بازار و رشد کسب و کار و در نهایت تاثیر مثبت و معنادار عملکرد بازار بر رشد کسب و کار هم به تایید رسید.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: رشد کسب و کار، تمایل به کارآفرینی، عملکرد بازار، عملکرد برند، شرکت های تولیدی.
تاريخ دفاع : 1395-6-31