بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930394026
نویسنده : فرشته فیکوی مبین
عنوان پایان نامه : بررسی رابطه بین شخصیت برند، تعهد برند، کیفیت ادراک شده و اعتماد (مورد مطالعه در شرکت فومن شیمی استان گیلان )
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سیدمحمود شبگو منصف, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده با توجه به افزایش شدت رقابتی شدن در صنایع مختلف تعهد مشتريان به برند یکی از مهم ترین عوامل در رشد برندها و افزايش سود حاصل است. از آنجا که تعهد به برند منجر به وابستگی روانی در مصرف‌کنندگان می‌شود، بازاریابان باید با شناخت هرچه بیشتر نیازهای عاطفی مصرف کنندگان، قدرت برند خود را افزایش داده و از هر فرصتی برای نوآوری در این زمینه استفاده کنند. فومن شیمی یکی از برندهای قدرتمند در زمینه فراورده های نفتی مرتبط با خودرو است. که دارای رقبای قدرتمندی مثل ایرانول، بهران، البرا است. باتوجه اهمیت تعهد مشتری به منظور حفظ موقعیت رقابتی برند فومن شیمی، تحقیق حاضر به بررسی این‌که آیا بین شخصیت برند و تعهد برند رابطه مثبت وجود دارد؟ و هم چنین تأیید و رد فرضیه های مطرح شده با توجه به مدل ارائه شده از جمله رابطه بین شخصیت برند و اعتماد برند، رابطه بین شخصیت برند و کیفیت ادراک شده از برند، رابطه بین اعتماد برند و تعهد برند ، رابطه بین کیفیت ادراک شده برند و تعهد برند ، رابطه بین کیفیت ادراک شده برند و اعتماد برند پرداخته است. این تحقیق براساس نوع هدف کاربردی است. روش گردآوری داده‌ها میدانی بوده است. به منظور گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر مشتریان برند فومن شیمی برای محصولات ضد یخ و روغن موتور بوده است و 384 مشتری به عنوان نمونه‌ی تحقیق انتخاب شده‌اند. روش نمونه برداری در تحقیق حاضر ، نمونه برداری غیراحتمالی در دسترس بوده است. برای بررسی پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ بهره برداری شد که برای همه‌ی متغیرها بالاتر از 7/0 بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از معادلات ساختاری از نرم افزارهایSPSS و LISREL استفاده شد. تمامی فرضیه‌ها تحقیق حاضر مورد تأیید قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن است بیش ترین شدت ارتباط بین شخصیت برند و کیفیت ادراک شده بوده است. و کم ترین شدت ارتباط بین کیفیت ادراک شده و اعتماد برند بوده است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: اعتماد برند، تعهد برند، شخصیت برند، کیفیت ادراک شده
تاريخ دفاع : 95-05-18