بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930443196
نویسنده : نوشين پورمحمدي
عنوان پایان نامه : کاربرد طبقه بندی بلوم در ارزیابی فعالیت های کلاسی فراگیران زبان انگلیسی ایرانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مرجان حیدرپور میمه, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده تحقیق حاضر بر آن است تا نوع تفکر فعالیتهای کلاسی را بر اساس طبقه بندی بلوم در کلاسهای زبان آموزان ایرانی مورد بررسی قرار دهدتا مشخص شود که آیا در سطوح بالا یا پایین تفکر صورت می پذیرد. برای رسیدن به این مقصود و برای درک نوع تفکر پرسشنامه بلوم به 250 مدرس زبان دانشگاه¬های مختلف فرستاده شده تا نوع فعالیتهای کلاسی به کار برده شده مورد ارزیابی قرار گیرد. نتایج تجزیه و تحلیل دادها به¬ وسیله نرم افزارSPSS نشان داد که بیشتر فعالیت¬های کلاسی خواندن در سطوح بالا و پایین طبقه بندی بلوم صورت می پذیرد. همچنین تاثیر عواملی مانند تجربه و سطح تحصیلات بسیار مشهود بود. نتایج این تحقیق برای برنامه ریزان آموزشی و مدرسین زبان در طراحی و انتخاب فعالیتهای کلاسی بسیار مفید می باشد وتاکید بر این نکته که فعالیتهای کلاسی تاثیر سازنده ای بر آموزش زبان دارد.
كلمات كليدي : فكر كردن
تاريخ دفاع : 1395-6-27