بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920119226
نویسنده : احمد محمدی پورکار رشتی
عنوان پایان نامه : تبیین نقش شناسایی روابط مشتری- شرکت در ارتباط بین برنامه های وفاداری و وفاداری مشتریان (مطالعه موردی: شرکت پارس خزر استان گیلان(
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت تحول
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما () : ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه سازمان ها در صدد شناسایی الگوهای موثر ایجاد وفاداری اند، تا با تامین انتظارات مشتریان، فراتر از ارضای نیاز اولیه آنها اقدام کرده و تا به وفاداری از طریق ارتباط بلندمدت، دوجانبه و سودآور دست یابند. کسب مزیت رقابتي و بخش بندي بازار ضروري است .مشتري عامل كليدي و محوري در تقو يت چابکي سازمان قلمداد مي شود و جهت گيري كليه اهداف، استراتژي ها و منابع حول محور جذب و نگهداري مشتري مي باشد. حفظ و تقويت وفاداري مشتريان براي سازمان یک دغدغه می‌باشد. از این حیث پژوهش حاضر با هدف و عنوان بررسی تبیین نقش شناسایی روابط مشتری- شرکت در ارتباط بین برنامه های وفاداری و وفاداری مشتریان با بهره‌گیری از مدل ارایه شده توسط کانگ و همکاران (2014) می باشد. جامعه آماری نامحدود بوده و در بین مشتریان محصولات شرکت پارس خزر در سطح استان گیلان به تعداد 384 مشتری به عنوان نمونه انتخاب شدند و روش نمونه‌گيري در اين پژوهش از نوع غیر احتمالی در دسترس مي‌باشد. به منظور جمع آوری داده‌ها، از روش میدانی و از ابزار پرسشنامه با طیف پنج گزینه ای لیکرت استفاده شده است. در اين تحقيق برای تجزیه و تحلیل داده‌های بدست آمده از روش های آمار توصیفی و نیز از روش های آمار استنباطی استفاده شده است. در واقع در ابتدا با استفاده از نرم افزارSPSS ، هر متغیر در قالب جداول و شاخص‌های آماری توصیف شده و سپس جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها، آزمون فرضیه‌ها و در کل برای تعمیم نتایج از نمونه به جامعه آماری از روش مدل سازی معادلات ساختاری به وسیله نرم افزار لیزرل استفاده شده است. باتوجه به نتایج به دست آمده، تعداد 6 فرضیه تایید شده که در بین آنها، ارتباط بین برنامه های وفاداری و وفاداری به شرکت با برآورد استاندارد 80/0 و ارتباط بین برنامه‌های وفاداری و سهم کیف پول مشتری با برآورد استاندارد 79/0 دارای بیشترین شدت ارتباط می‌باشند.
كلمات كليدي : برنامه های وفاداری، وفاداری به شرکت، ریسک مالی، همذات پنداری.
تاريخ دفاع : 95-06-31