بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930356331
نویسنده : فريدون علي اكبري
عنوان پایان نامه : بررسی تأثیر ابعاد شخصیت برند بر نگرش افراد نسبت به برندکارفرما
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :نرگس دل افروز, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر ابعاد شخصیت برند بر نگرش افراد نسبت به برندکارفرما بوده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت گردآوری داده ها توصیفی - پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق کارکنان بانک ملی استان گیلان بوده اند که تعداد آنها برابر 1320 بوده است. در راستای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است که بر اساس آن تعداد نمونه 297 نفر استخراج شده است. جهت جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه استاندارد استفاده گردیده است. روایی پرسشنامه بوسیله اعتبار محتوا و اعتبار سازه ای و پایایی آن با استفاده بوسیله ضریب آلفای کرونباخ مورد تائید قرار گرفته است. در این پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است که از آمار توصیفی برای توصیف متغیرهای جمعیت شناختی و توصیف متغییرهای تحقیق و از آمار استنباطی جهت بررسی فرضیه ها به کمک نرم افزارهای SPSS و Smartpls استفاده شده است. نتایج بررسی ها نشان می دهد که شخصیت برند کارفرما بر متغییرهای اعتماد به برند کارفرما و احساسات نسبت به برند کارفرما تاثیر مثبت و معنی داری داشته است، اعتماد به برند و احساسات نسبت به برند بر جذابیت برند کارفرما تاثیر مثبت و مستقیمی دارد. همچنین نتایج نشان داد که ابعاد شخصیت برند کارفرما(صداقت و صمیمت، شایستگی، پیچیدگی و فریبندگی و نیرومندی و قدرت) به جز هیجان انگیزی بر اعتماد به برند کارفرما تاثیر مثبت و مستقیمی داشته اند، در ادامه بررسی ها نتایج نشان داد که دو بعد شخصیت برند کارفرما یعنی شایستگی و پیچیدگی و فریبندگی بر احساسات نسبت به برند کارفرما تاثیر مثبت و مستقیمی داشته اند اما ابعاد صداقت و صمیمیت، هیجان انگیزی و نیروندی و قدرت بر احساسات نسبت به برند کارفرما تاثیر معنی داری نداشته اند. کلید واژه ها: اعتماد، شخصیت برند، جذابیت برند کارفرما.
كلمات كليدي : کلید واژه ها: اعتماد، شخصیت برند، جذابیت برند کارفرما.
تاريخ دفاع : 1395-6-31