بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 910589829
نویسنده : زهرا پورکارجو
عنوان پایان نامه : سنجش عوامل موثر بر شدت صادرات در شرکت های کوچک و متوسط (مطالعه موردی: شرکت های کوچک و متوسط استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :علی قلی پور سلیمانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده: هدف از پژوهش حاضر سنجش عوامل موثر بر شدت صادرات در شرکت های کوچک و متوسط (مطالعه موردی: شرکت های کوچک و متوسط استان گیلان) مي‌باشد. بر اساس هدف از نوع تحقیقات کاربردی ؛و از لحاظ نوع تحقیق توصیفی پیمایشی است. برای جمع آوری اطلاعات مربوط از روش میدانی و به صورت پرسشنامه(بیانچی و همکاران 2016) استفاده شده است. با توجه به هدف پژوهش و موضوع پژوهش جامعۀ آماري، این پژوهش شامل کلیه مدیران و کارکنان شرکت های کوچک و متوسط استان گیلان می باشد. که تعداد آنها نامحدود می باشد. در اين پژوهش به دليل عدم دسترسي به جامعه مورد مطالعه براي تعيين حجم نمونه از جدول مورگان استفاده و 384 نفر انتخاب و پرسشنامه به صورت دردسترس بین آنها توزیع گردید. براي تعيين روايي پرسشنامه‌ها از روش روايي محتوايي استفاده گرديده است و همچنین براي تعيين پايايي پرسشنامه‌ها از ضريب آلفاي كرونباخ استفاده و ضرايب نشان داد که ابزار جمع آوری اطلاعات از پايايي بالایی لازم برخور دار مي‌باشد همچنین از در این پژوهش از طیف لیکرت استفاده گردید؛ برای تجذیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است. در آمار توصیفی تحقیق به بررسی متغیرهای تحقیق از قبیل میانگین، انحراف معیار و واریانس و متغیرهای جمعیت شناختی از قبیل جنسیت، سن، وضعیت تحصیلات، وضعیت تاهل و سابقه خدمت پرداخته شد؛ پس از آن در آمار استنباطی، به منظور بررسی روایی پرسشنامه از تحلیل عاملی تاییدی و به منظور بررسی فرضیات تحقیق از مدل سازی معادلات ساختاری روش الگویابی معادلات ساختاری (SEM) با كمك نرم افزار SmartPLS 3 استفاده گردید؛ در نهایت تمامی فرضیه های پژوهش تایید شد و پيشنهادها و راهکارهايي براي بهبود و ارتقاي عوامل موثر بر شدت صادرات در شرکت های مذکور ارائه گرديده است
كلمات كليدي : .كليد واژه: صادرات، شدت صادارت، شرکت های کوچک و متوسط
تاريخ دفاع : 1395-10-12