بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920632570
نویسنده : ميلاد صديق
عنوان پایان نامه : ارزیابی بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEs) استان گیلان برای ورود به بازار روسیه
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , رحمت علي صابري حقايق,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده در اين مطالعه، به ارزيابي بنگاه هاي كوچك و متوسط استان گيلان پرداخته شده است. اين ارزيابي در مورد عملكرد بنگاه‌هاي اين استان در ورود به بازارهاي روسيه شكل گرفته است . بمنظور ارزيابي اين بنگاه ها عواملي كه وضعيت صادراتي بنگاه هاي كوچك و متوسط را تحت تاثير قرار مي‌دهند بررسي شده است .سئوال اصلی تحقیق بشرح ذیل می باشد: "عوامل درونی و عوامل خارجی مثبت و منفی بنگاه‌های کوچک و متوسط استان گیلان برای ورود به بازار روسیه چیست ؟" در این راستا با بهره گیری از روش نمونه‌گیري از نوع طبقه‌اي تصادفی استفاده شده است بدین معنی که بر حسب نوع فعالیت (صنعت، بازرگانی و .... ) طبقه‌اي و در انتخاب بنگاه از نوع تصادفی می باشد. حجم تقریبی نمونه تعداد 40 بنگاه می باشد. در مطالعات میدانی این پژوهش از پرسشنامه و مصاحبه به عنوان ابزار گردآوري اطلاعات استفاده می‌گردد. روش تجزیه و تحلیل براساس ماتریس SWOT پس از گردآوري اطلاعات، استراتژی‌هاي مناسب تدوین و طراحی شده است. بنابراین شرکت‌ها می‌توانند براي حفظ برتري رقابتی و ایجاد تمایز نسبت به سایر رقبا، با توجه به نقاط قوت ، ضعف،فرصتها و تهدیدات خود، مجموعه‌اي از روش‌هاي مختلف را براي ایجاد مزیت‌هاي رقابتی پایدار انتخاب کنند. در این پژوهش نتایج حاصله براساس ماتریس SWOT بصورت ذیل دسته بندی می گردد: رشد فرهنگ تولید براي صادرات و ترویج فرهنگ صادراتی و اندازه و وسعت بازار از جمله مهمترین نقاط قوت مطرح می باشند.ناکافی بودن زیرساخت‌هاي پشتیبان صادرات، وجود پدیده قاچاق در ایران و فقدان سیستم کارآمد حمل و نقل بین‌المللی از جمله مهم‌ترین تهدیدهاي بنگاه‌هاي کوچک ومتوسط در عرصه تجارت خارجی بشمار می‌آید.بهره‌مندي از مشخص بودن اهداف، چشم انداز، ماموریت و برنامه کاری مؤسسه، ساختار سازمانی و مدیر عامل موسسه از مهم‌ترین نقاط قوت بنگاه‌هاي کوچک و متوسط محسوب می‌گردد.سرمایه‌گذاري اندك در بخش تحقیق و توسعه ، بالا بودن هزینه‌هاي ترفیع و تبلیغ و دشواري دستیابی به فناوري پیشرفته از جمله اولویت‌دارترین نقاط ضعف صادراتی بنگاه‌هاي کوچک و متوسط بشمار می‌آید. واژه های کلیدی : بنگاه های کوچک و متوسط- بازار روسیه- استان گیلان
كلمات كليدي : واژه های کلیدی : بنگاه های کوچک و متوسط- بازار روسیه- استان گیلان
تاريخ دفاع : 1394-11-28