بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930382829
نویسنده : داووداصغرزاده
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر قیمت، ریسک ادراک شده و اعتماد بر تمایل به خرید در خرده فروشی ها (مطالعه ی موردی : فروشگاه های زنجیره ای نجم)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :نرگس دل افروز, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده: يكي از مسائل مهم در بررسي و شناخت رفتار مصرف كننده، فرايند تصميم خريد است. به دلیل اینکه در سال هاي اخير تغييرات عمده اي در فرهنگ خريد مشتريان و گسترش فروشگاه هاي زنجيره اي در كشور صورت گرفته است، فروشگاه ها كمتر به دنبال ايجاد رابطه بلند مدت با مشتري بوده و به دليل عدم تشخيص و تفكيك مشتريان دائم از موقت، خدمات و رفتار يكساني را به آن ها ارائه مي دهند. تمایل مشتری نسبت به خرید همواره یکی از موضوعاتی است که در چند سال اخیر توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است. در این راستا هدف اصلی تحقیق بررسی تاثیر قیمت، ریسک ادراک شده و اعتماد بر تمایل به خرید در خرده فروشی ها (مطالعه موردی: فروشگاه های زنجیره ای نجم) است. پژوهش جاري از نوع پژوهش هاي كاربردي و از نظر دسته بندی پژوهش بر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقيقات توصیفی است. جامعه آماری تحقیق مشتریان فروشگاه های زنجیره ای نجم شهر رشت و تهران است. تعداد نمونه ی مورد مطالعه در این تحقیق 372 نفر از مشتریان و روش نمونه گیری از نوع نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس است. با توجه به این که جامعه مورد مطالعه از نوع نامحدود است از فرمول کوکران جامعه نامحدود برای انتخاب نمونه استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از توزیع پرسشنامه ، از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است و به طور کلی کلیه تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای SPSS و PLS انجام شده است. نتیجه فرضیه های تحقیق حاکی از تاثیر مثبت اعتماد و ارزش ادراک شده بر تمایل به خرید مشتریان بود. ریسک ادراک شده و قیمت بر ارزش ادراک شده مشتریان دارای تاثیر منفی بود. از طرف دیگر تاثیر مثبت ارزش ادراک شده مشتریان بر تمایل به خرید نیز به تایید رسید. همچنین قیمت بر ریسک ادراک شده مشتریان دارای تاثیر مثبت بود و فرضیه آخر تحقیق هم حاکی از تاثیر منفی ریسک ادراک شده بر اعتماد مشتریان بود.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی : تمایل به خرید1، ارزش ادراک شده2، اعتماد3، ریسک ادراک شده 4، قیمت5، فروشگاه نجم6.
تاريخ دفاع : 1395-11-12