بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 910870532
نویسنده : میرمحمدجواد صرفجو
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر توسعه بازاریابی صادرات (مطالعه موردی: شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) و بازار تحت پوشش کشور امارات)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دكتر اسماعیل ملک اخلاق,
استاد مشاور () : ,
چكيده : پیشرفت اینترنت تمایل زیادی را نسبت به بازرگانی الکترونیک به وجود آورده است. توسعه¬ی بازرگانی الکترونیک برای ایجاد تغییراتی در اقتصاد بازاریابی و توزیع کانال¬ها با به وجود آمدن نسل جدیدی از واسطه¬ی بازاری به نام واسطه¬ی الکترونیک مورد انتظار است. در این مطالعه اینکه چگونه فناوری اطلاعات سبب شرکت موثر صادرکنندگان از جمله برند پگاه در بازار جهانی خواهد شد، توجه می¬شود. مدل این تحقیق بر اساس مدل چو در سال 2004 طراحی گردیده است. هدف اصلی تحقیق بررسی تاثیر فناوری اطلاعات در توسعه بازاریابی صادرات (با تمرکز بر شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) در بازار کشور امارات متحده عربی) می باشد. تحقیق حاضر از حيث هدف، «كاربردي» و از حيث روش «علی» است و به لحاظ جمع¬آوری داده¬ها «ميداني» به شمار مي¬آيد. جامعه آماري شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) است. نمونه‌ی آماري مدیران عامل، معاونان بازاریابی و فروش و نیز مدیران و کارشناسان حوزه صادرات شرکت های گروه می باشند و برای محاسبه حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است. پرسشنامه ای شامل 39 سوال تهیه گردید و در آخر تجزیه و تحلیل روی 111 پرسشنامه جمع آوری شده انجام گرفت.جهت تجزيه و تحليل، از نرم افزارهای SPSS و Smart PLS استفاده شده است. در اين رابطه بر اساس بررسي ادبيات موجود، هشت بعد اساسي شناسايي شدند كه آزمون فرضيات نشان داد كه تمامي اين ابعاد بر توسعه صادرات در شركت مورد مطالعه (صنايع شير ايران) تاثير مثبت و معني داري دارد. نتيجه كلي پژوهش فعلي، آن است كه فناوري اطلاعات تاثير مثبت و معني داري بر توسعه بازاريابي صادرات دارد. چنين يافته اي با نتايج گزارش شده توسط محققان ديگر همخواني دارد. در پایان نیز پيشنهادهايی بر اساس نتايج تحقيق و همچنین پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده ارايه شده است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: عوامل مرتبط با حوزه IT، عوامل غیرمرتبط با حوزه IT ، استفاده از فناوری اطلاعات ، توسعه بازاریابی صادرات .
تاريخ دفاع : 1394-11-28