بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920632661
نویسنده : سهيل باقرپسند
عنوان پایان نامه : عوامل مؤثر بر قصد خرید بیمه نامه بر خط در شهرستان رشت بر اساس مدل توسعه یافته تئوری یکپارچه پذیرش و استفاده از فن آوری (UTAUT2)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :فرزین فرحبد, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده در دنیای امروز اصل رقابت ایجاب می کند که توجه مدیران شرکت ها معطوف به کاهش هزینه ها و ارائه خدمات به صورت بر خط باشد؛ با توجه به گسترش اینترنت، تجارت الکترونیک جزء لاینفک زندگی بشری شده است و بسیارگسترش پیدا کرده است، بیمه نامه های برخط به عنوان جزئی از تجارت الکترونیک به شمار می آیند ولی با توجه به شواهد، استفاده از بیمه نامه برخط پایین است، لذا با توجه به فوایداستفاده از آن، نیاز به افزایش استفاده از بیمه نامه برخط احساس می شود. استفاده از بیمه نامه برخط به معنی خرید واقعی بیمه نامه از طریق اینترنت به عنوان متغییر نهایی در اغلب مدل های توسعه فناوری ارائه شده، قرار دارد.گرايش متخصصان به مقوله ی قصد خريد، از ارتباط آن با رفتار خريد ناشي ميشود. محققان ادعا کرده اند بهترين پيش بيني در مورد رفتار فردي،ارزيابي از قصد فرد براي انجام رفتار است. بنابراين بسيار مهم است كه عوامل تأثيرگذار بر قصد خرید بیمه های الکترونیکی شناسايي و درك شود، زیرا اين امكان فراهم مي شود كه سيستم هاي فروش بر خط بهتري طراحي شود و همچنین سفرهای درون شهری کم شود و لذا باعث کاهش هزینه ها نیز می گردد، لذا این پژوهش بر اساس مدل توسعه یافته تئوری یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوري (UTAUT 2) به بررسی و شناخت عوامل مؤثر بر قصد خرید بیمه نامه برخط پرداخته است. جامعه آماري تحقيق حاضر خریداران بیمه برخط در سطح شهر رشت می باشند.که 329 نفر از خریداران با روش نمونه‌گیری غیر احتمالی قضاوتی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه استاندارد جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق تکنیک های آماری و مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم¬افزارهای SPSS 20 و smart pls 2 انجام گردید. نتایج نشان می دهد عملکرد مورد انتظار، تأثیر جامعه، انگیزه لذت جویی و عادت بر روی قصد خرید بیمه نامه بر خط تأثیر دارد و تلاش مورد انتظار، شرایط تسهیل کننده و محوریت هزینه بر روی قصد خرید بیمه نامه بر خط تأثیر ندارد. همچنین شرایط تسهیل کننده، عادت و قصد رفتار بر استفاده از بیمه نامه بر خط تأثیر دارد. واژگان کلیدی: بیمه نامه بر خط ، مدل (UTAUT 2 )، بیمه الکترونیکی، شهرستان رشت
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: بیمه نامه بر خط ، مدل (UTAUT 2 )، بیمه الکترونیکی، شهرستان رشت
تاريخ دفاع : 1395-6-31