بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930419427
نویسنده : مرتضي شهبازيان
عنوان پایان نامه : تاثیر مسئولیتپذیری اجتماعی و بازاریابی داخلی در تمایل به ترک شغل کارکنان با توجه به نقش تعهد سازمانی(مورد مطالعه: اداره امور مالیاتی استان اردبیل)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت دولتي- مديريت نيروي انساني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مهرداد گودرزوند چگینی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
با افزایش رقابت و گسترش روشهای توسعه منابع انسانی، سازمانها تلاش میکنند تا کارکنان مستعد خود را حفظ کرده و آنان را توانمند نمایند تا آنها بتوانند عملکرد بالایی از خود بروز دهند؛ اما، سازمانها همواره از این مساله بیم دارند که سرمایههای انسانی خود را از دست بدهند و زیان ببینند. در همین راستا تحقیق حاضر به دنبال بررسی نقش تاثير مسئوليت پذيري اجتماعي و بازاريابي داخلي در تمايل به ترک شغل کارکنان با توجه به نقش تعهد سازماني دربین کارکنان اداره امور مالياتي استان اردبيل است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی و به لحاظ هدف کاربردی میباشد. ازنظر جمع آوری دادهها نیز میدانی تلقی میگردد. روش نمونه گيري مورد استفاده در انتخاب نمونه در انجام تحقيق حاضر، روش نمونه گيري تصادفی ساده بوده و بااستفاده از فرمول کوکران در حالت جامعه محدود نمونه آماری مورد نیاز 202 نفر برآورد گردید. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامه استاندارد که از مقاله مرجع استخراج شده است، استفاده شد. روایی پرسشنامه توسط نظراساتید و کارشناسان و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ بررسی و تایید و در ادامه برای تجزیه و تحلیل دادههای به دست آمده و آزمون فرضیهها از مدل یابی معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل استفاده گردید. نتایج تحقیق حاکی از تائید فرضیههای تحقیق بود. همچنین متغیرهای بازاریابی داخلی، مسئولیتپذیری اجتماعی و تعهد سازمانی به میزان 70 درصد از متغیر تمایل به ترک شغل را تبیین میکنند.
واژگان کلیدی: بازاریابی داخلی، مسئولیتپذیری اجتماعی، تعهد سازمانی، تمایل به ترک شغل
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: بازاریابی داخلی، مسئولیتپذیری اجتماعی، تعهد سازمانی، تمایل به ترک شغل
تاريخ دفاع : 1395-11-30