بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920631730
نویسنده : سمیرا اسعدی
عنوان پایان نامه : دستیابی به عملکرد بالاتر بنگاه های کوچک و متوسط: نقش بازاریابی، نوآوری و یادگیری سازمانی (مطالعه موردی: شرکت های مستقر در شهرستان رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر امیر حامد رضایی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : شناسايي صحيح عوامل استراتژيك موثر بر عملكرد شركت‌هاي كوچك و متوسط و به كارگيري درست هر يك از آن‌ها به مانند سلاحي قدرتمند عمل نموده و از كسب وكارهاي كوچك ومتوسط در برابرتغييرات نابهنگام محيطي محافظت خواهد نمود. هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی اثرگذاری قابلیت بازاریابی، نوآوری و یادگیری بر عملکرد بنگاه‌های کوچک و متوسط در شهرستان رشت می‌باشد. تعدا جامعه آماری 395 شرکت فعال است. که از این میان 195 شرکت‌ به روش غیراحتمالی دردسترس تحت عنوان نمونه آماری انتخاب شده است. در واقع محقق درصدد پاسخ به این سوال است که آیا قابلیت‌های بازاریابی، نوآوری و یادگیری بر عملکرد بنگاه‌های کوچک و متوسط در سطح شهر رشت تاثیر دارد؟ و داده های در سطح سازمانی و با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان داده است که قابلیت بازاریابی، نوآوری و یادگیری تاثیر مثبتی بر عملکرد شرکت ها داشته است. هم‌چنین نتایج نشان داده است که نااطمینانی بازار و نا اطمینانی تکنولوژیکی تاثیر منفی و معنی داری بر عملکرد شرکت‌ها دارد.
كلمات كليدي : عملکرد شرکت ها، قابلیت بازاریابی، قابلیت نوآوری، قابلیت یادگیری، نااطمینانی بازار، نا اطمینانی تکنولوژیکی.
تاريخ دفاع : 95-2-20