بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930423193
نویسنده : مطهره یکتا عربانی
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر نوآوری و نام تجاری بر عملکرد شرکت بیمه ملت (مطالعه موردی: شرکت بیمه ملت استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت تحول
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر سید محمد نوپسند اصیل,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف این پروژه بررسی تاثیر نوآوری و نام تجاری برعملکرد شرکت بیمه ملت است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی است. ازنظر جمع آوری داده ها نیز میدانی تلقی می شود. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه می باشد که شامل 36 سوال برای سنجش کل متغیرهای تحقیق است. روایی پرسشنامه توسط اساتید و کارشناسان و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد.جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان شرکت بیمه ملت استان گیلان می باشد. با استفاده از فرمول کوهن تعداد 189 نفر به عنوان نمونه نهایی تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند.به منظور آزمون فرضیه ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. همچنین نتایج پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS و LISREL مورد بررسی قرار گرفت. نتایج آزمون فرضیه ها نشان داد که نوآوری بر عملکرد شرکت تاثیر معناداری دارد. همچنین نام تجاری نیز بر عملکرد شرکت تاثیر معناداری داشته است.
كلمات كليدي : عملکرد شرکت،نوآوری،نام تجاری، مدل معادلات ساختاری، شرکت بیمه ملت استان گیلان
تاريخ دفاع : 95-6-31