بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930375544
نویسنده : سیده معصومه قاسمی
عنوان پایان نامه : رابطه¬ی بین رقابت بازار محصول و سیاست تقسیم سود شرکت¬های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت مالي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر سید مظفر میر برگ¬کار,
استاد مشاور () : ,
چكيده : رقابت پذیری به معنی توانایی شرکت در ماندگاری در بازار کسب و کار، محافظت از سرمایه های مختلف شرکت به دست آوردن (بازگشت) سرمایه ها و تضمین شغل ها در آینده تعریف شده است.در دهه های اخیر مطالعات بسیاری سعی داشته اند تا تاثیرگذاری رقابت در بازار محصول را بر انگیزه های مختلف مدیران مورد بررسی قرار دهند. سرمایه گذاران خواسته ها و انتظارات متفاوتی در رابطه با سود تقسیمی شرکت های مورد نظر خود دارند، برخی از آنها به دنبال دریافت سود نقدی بیشتر هستند و معیار مهمی برای آنها محسوب می شود و برخی دیگر توجه کمتری به سود تقسیم دارند. این تحقیق با هدف بررسی رابطه رقابت بازار محصول و سیاست تقسیم سود انجام گردیده است. بر این اساس اطلاعات مورد نیاز تحقیق از 80 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در دوره زمانی 1393-1388 استخراج و از الگوی رگرسیونی داده ترکیبی برای آزمون فرضیه تحقیق استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بين رقابت بازار محصول و سيسات هاي تقسيم رابطه معني داري وجود دارد.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: رقابت بازار محصول، سود تقسیمی، سیاست تقسیم سود
تاريخ دفاع : 1395-6-31