بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930315850
نویسنده : محمد نژادی گشتی
عنوان پایان نامه : بررسی مقابله ای ویژگی های زبانی و ارتباطی دو کتاب سوم راهنمائی قدیم و پایه نهم جدید و بررسی نگرش دبیران
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , معصومه ارجمندی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه یادگیری زبان انگلیسی مورد توجه دنیاست. کتاب های درسی انگلیسی را می توان به عنوان مهم ترین منابع یادگیری دانش آموزان در سیستم تربیتی امروز و سیاست های آموزشی کشور در نظر گرفت. چنین ایدئولوژی آموزشی می تواند در مفاهیم کتاب های درسی منعکس گردد. این تحقیق برپایه ارزیابی تحلیلی و مقابله ای، می کوشد به بررسی تفاوت ویژگی های زبانی و ارتباطی دو کتاب سوم راهنمایی قدیم و پایه نهم دوره متوسطه جدید بپردازد. تحلیل محتوایی به عنوان روش ارزیابی، برای بررسی انتخاب واژگان و تکنیک های آموزشی دو کتاب درنظرگرفته شد. بااین هدف، دوگروه مجموعا" ۴۰ شرکت کننده مورد مطالعه قرارگرفتند. گروه اول شامل ۲۰ معلم زبان انگلیسی از مدارس مختلف رشت (گیلان) که دارنده مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه آموزش زبان انگلیسی و زبانشناسی بودند،وگروه دوم شامل ۲۰ دانش آموز پایه نهم از مدرسه پسرانه سمارشت (گیلان) انتخاب گردیدند. داده های تحقیق از طریق یک پرسشنامه هم برای معلمان وهم برای دانش آموزان جمع آوری شدند. داده های بدست آمده بااستفاده از آمارتوصیفی و آزمون مستقل تی تست به کمک نرم افزارSPSS تجزیه و تحلیل شدند.یافته های تحقیق نشان داد که به لحاظ آماری بین ویژگی های دو کتاب درسی ذکر شده تفاوت بااهمیتی وجود دارد. بنابراین، پیشنهاد می گردد ذینفعان در تدوین کتاب های درسی انگلیسی به عناصر روانشناختی، روانشناسی زبانی و روانشناسی فرهنگی توجه نمایند زیرا این عناصر تاثیر بسزایی بر کارآیی کلاس های آموزش زبان انگلیسی دارد.
كلمات كليدي : بررسی مقابله ای ، ویژگی های ارتیاطی
تاريخ دفاع : 1395-11-27