بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920633461
نویسنده : زمانه رمضانپور آزرمی لنگرودی
عنوان پایان نامه : تاثیر مسئولیت اجتماعی سازمان بر قصد استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی با تأکید بر مدل پذیرش تکنولوژی (مورد مطالعه: مشتریان بانک‌های رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر نرگس دل افروز,
استاد مشاور () : ,
چكيده : فناوری اطلاعات باعث به وجود آمدن انقلاب عظیمی در کسب و کار سازمان ها شده است و ساز و کارهای آنها را دسخوش تغییرات فراوانی کرده است. بانک ها و موسسات مالی نیز از این فرصت استفاده کرده و فرایندهای خود را بر مبنای فناوری اطلاعات تقویت کرده اند. از مهمترین تغییرات ایجاد شده در نهادهای مالی و پولی، ایجاد بانکداری مجازی است که تراکنش های مالی در هزاره ی سوم را دگرگون کرده است.لذا هدف اصلی این تحقیق تاثیر مسئولیت اجتماعی سازمان بر قصد استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی با تاکید بر مدل پذیرش تکنولوژی در بانک های شهر رشت است. سوال اصلی مطرح شده در این تحقیق نیز به این صورت است که مسئولیت پذیری اجتماعی و ابعاد مدل پذیرش تکنولوژی بر قصد استفاده ی مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیک بانک های شهر رشت چه تاثیری دارند؟ از ای رو پژوهش حاضر از نظر هدف نوع پژوهش هاي كاربردي، از نظر دسته بندی پژوهش بر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقيقات توصیفی و از نظر رابطه ی بین متغیرها از نوع همبستگی است. جامعه ی مورد مطالعه در این تحقیق مشتریان استفاده کننده از خدمات بانکداری الکترونیکی در شهر رشت می باشند و تعداد نمونه نیز برابر با 349 نفر از مشتریان می باشند. روش نمونه گیری در پژوهش حاضر از نوع نمونه گیری سهمیه ای و غیراحتمالی در دسترس است. ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامه ي استاندارد است. کلیه ی تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای اس پی اس اس و پی ال اس انجام شده است. براي بررسي فرضيه هاي پژوهش از تحليل عاملي تاييدي و مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. نتيجه ي آزمون فرضیه های پژوهش حاكي از تاثیر مثبت و معنی دار مسئولیت پذیری اجتماعی بر قصد استفاده، سهولت و سودمندی ادراک شده بود. از سوی دیگر تاثیر مثبت و معنی سهولت ادراک شده بر سودمندی و ارزش ادراک شده نیز به تایید رسیده است. در فرضیه های دیگر نیز تاثیر مثبت و معنی دار فشار اجتماعی بر ارزش ادراک شده و قصد استفاده ی مشتریان به تایید رسیده است. در فرضیه های انتهایی تحقیق نیز تاثیر مثبت و معنی دار سودمندی ادراک شده بر ارزش ادراک شده و قصد استفاده ی مشتریان به تایید رسید. در نهایت در فرضیه ی آخر تاثیر مثبت و معنی دار ارزش ادراک شده بر قصد استفاده ی مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی به تایید رسیده است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: قصد استفاده، مدل پذیرش تکنولوژی، مسئولیت پذیری اجتماعی، بانک، حداقل مربعات جزئی.
تاريخ دفاع : 1394-11-28